Autor: Karol Weber
„Ludzie nie kupują dóbr i usług. Kupują relacje, historie i magię” – ten cytat z amerykańskiego marketingowca Setha Godina idealnie oddaje charakter współczesnych gości hotelowych, nie tylko tzw. millenialsów. Nowoczesny hotel powinien sprzedawać coś o wiele więcej niż tylko miejsce do spania i talerz jedzenia. Powinien zapewnić spersonalizowane doświadczenia, przeżycia, wywoływać emocje i być społecznie odpowiedzialny
Obserwując, jak bardzo zmieniło się hotelarstwo w kilku ostatnich latach i ile jeszcze zmian i wyzwań przed nim, można dojść do wniosku, że branża hotelowa (na świecie i w Polsce) przeżywa prawdziwy renesans. Poprzednio takie okresy rozkwitu hotelarstwo przeżywało na przełomie XIX i XX wieku oraz lat 60. i 70. Polscy inwestorzy są coraz bardziej otwarci na nowości, ale trzeba przechodzić od słów do czynów. W kwestii architektury budynków i designu wnętrz nasze hotelarstwo ma się już czym pochwalić dzięki wykwalifikowanym projektantom i architektom, którzy specjalizują się w hotelach. Jednak wystrój i bryła budynku to za mało. W obliczu zmian socjologicznych i technologicznych, jakie zaszły w ostatnim czasie, wiele sieci dostosowuje do nich swoje strategie rozwoju.
Technologia, technologia i jeszcze raz technologia
Wykorzystanie nowoczesnych technologii w obsłudze gości, personalizacja, wzbogacanie ich doświadczeń jest w centrum uwagi sieci hotelowych od kilku lat i trend ten będzie się rozwijał coraz szybciej. Najwięcej w zastosowanie nowoczesnych technologii w hotelarstwie inwestują sieci AccorHotels, Hilton Worldwide i Marriott International, które pracują nad takimi koncepcjami jak „Smart Room” czy „Connected Room”. Kioski check-in, wyposażanie pokoi w tablety i smartfony czy roboty portierzy i roboty konsjerże – to już jest. Standardem stają się uniwersalne kontakty w pokojach do różnych wtyczek, gniazda USB i HDMI przy biurku czy stacje ładujące w pokojach i częściach publicznych do różnych smartfonów i tabletów.
Pojawiają się takie rozwiązania jak prysznic, który zapamiętuje preferowaną temperaturę wody czy lustra z wbudowanymi wyświetlaczami np. filmów instruktażowych do ćwiczenia jogi. Aplikacje na telefon służyć będą nie tylko do zamawiania usług i rezerwacji pokoi, ale także do kontrolowania ustawień telewizora, oświetlenia, klimatyzacji czy zasłon jeszcze przed przyjazdem. System zapamięta ulubiony kanał telewizyjny, który zostanie uruchomiony po wejściu do pokoju. Mało tego, gość będzie mógł mówić „do pokoju”, aby zmienić temperaturę, włączyć ulubioną muzykę w telewizorze i zapytać o atrakcje turystyczne. Smartfony nie tylko będą służyć, jak to się już powoli dzieje, do zdalnego zameldowani [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz