Autor: Barbara Mazurek
Recepcja jest nie tylko miejscem rejestracji gości. To „serce hotelu” pełni bardzo ważną
rolę jako punkt sprzedaży. Z doświadczeń zachodnioeuropejskich hotelarzy wynika, że recepcjoniści są wyjątkowo skuteczni w sprzedawaniu pokoi o najwyższym standardzie
Niemal każdy hotel (niezależnie od swojej kategorii oraz wielkości) dysponuje pokojami
o podwyższonym standardzie. Oczywistym jest, że za wynajem tych pokoi każdy dyrektor pragnie pobierać jak najwyższe opłaty. W praktyce jednak często okazuje się, że pokoje te stoją puste, a korzyści finansowe płynące z ich rzadkiego wynajmu są nieadekwatne w stosunku do kosztów, jakie poniesiono podczas ich wyposażania. Nic straconego! Przy pomocy odpowiedniej motywacji finansowej pracowników oraz ich właściwego szkolenia z łatwością można sprzedać również te najdroższe pokoje.
Ale jak to zrobić?
Służy temu kilka prostych technik sprzedaży, no i oczywiście kultura osobista recepcjonisty. Poniżej kilka rad, które pomogą osiągnąć sukces.
Goście bardzo często nie są świadomi dostępności pokoi wyższej klasy – szczególnie, jeśli rezerwacja została dokonana przez osobę trzecią, na przykład przez biuro podróży lub – w przypadku biznesmena – przez jego sekretarkę. Różnego typu pośrednicy również mogą nie wiedzieć o podniesieniu standardu lub nowych usprawnieniach w pokojach.
Goście, którzy podczas dokonywania rezerwacji telefonicznej nie [...]
rolę jako punkt sprzedaży. Z doświadczeń zachodnioeuropejskich hotelarzy wynika, że recepcjoniści są wyjątkowo skuteczni w sprzedawaniu pokoi o najwyższym standardzie
Niemal każdy hotel (niezależnie od swojej kategorii oraz wielkości) dysponuje pokojami
o podwyższonym standardzie. Oczywistym jest, że za wynajem tych pokoi każdy dyrektor pragnie pobierać jak najwyższe opłaty. W praktyce jednak często okazuje się, że pokoje te stoją puste, a korzyści finansowe płynące z ich rzadkiego wynajmu są nieadekwatne w stosunku do kosztów, jakie poniesiono podczas ich wyposażania. Nic straconego! Przy pomocy odpowiedniej motywacji finansowej pracowników oraz ich właściwego szkolenia z łatwością można sprzedać również te najdroższe pokoje.
Ale jak to zrobić?
Służy temu kilka prostych technik sprzedaży, no i oczywiście kultura osobista recepcjonisty. Poniżej kilka rad, które pomogą osiągnąć sukces.
Goście bardzo często nie są świadomi dostępności pokoi wyższej klasy – szczególnie, jeśli rezerwacja została dokonana przez osobę trzecią, na przykład przez biuro podróży lub – w przypadku biznesmena – przez jego sekretarkę. Różnego typu pośrednicy również mogą nie wiedzieć o podniesieniu standardu lub nowych usprawnieniach w pokojach.
Goście, którzy podczas dokonywania rezerwacji telefonicznej nie [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz