Autor: Anita Bajdalska
Trudno wyobrazić sobie w dzisiejszych czasach zarządzanie firmą bez wiedzy o otoczeniu czy panujących w branży trendach. Dlatego też nie można bagatelizować tak ważnej dziedziny, jaką jest zarządzanie informacją. Nie zawsze jednak trzeba szukać informacji na zewnątrz hotelu, często można je pozyskać od pracowników i gości, pod warunkiem jednak, że wiemy, jak to zrobić.
Najwięcej informacji wygenerować można z dobrze skonfigurowanych systemów IT, nie tylko o wielkości sprzedaży, preferencjach zabiegowych gości czy o wartości wykonanych zabiegów na poszczególnych pracowników SPA, ale też wiele więcej. Te informacje są dostępne dla kadry zarządzającej SPA i hotelu, pod jednym wszakże warunkiem – że są rzeczywiście analizowane. Inną, nie mniej istotną kwestią jest codzienny przepływ informacji, jaki musi następować pomiędzy poszczególnymi pracownikami SPA, pracownikami a gośćmi i między departamentem SPA a innymi działami w hotelu. To wymaga doskonałej organizacji oraz zaprojektowania systemów informacji i interakcji.
Przepływ informacji między pracownikami, gośćmi i managerem
Pracownicy hotelowego SPA, za wyjątkiem recepcji, nie mają stałego dostępu do komputera, co wynika ze specyfiki ich pracy, opartej na umiejętnościach manualnych. Recepcjoniści codziennie rano drukują plan zabiegów dla poszczególnych osób. Jednak wiadomo, że może on w ciągu dnia wielokrotnie się jeszcze zmienić, dlatego przekazują też na bieżąco informacje, jak kształtuje się plan pracy, aby terapeuci mogli się przygotować do niektórych zabiegów. Dla przykładu, masaż świecą musi być zaplanowany wcześniej, ponieważ niezbędny jest czas do rozgrzania świecy, tak samo jest z zabiegiem woskowania czy nawet kąpieli. Jeśli terapeuta jest zajęty, nie będzie wiedział, że zapisane mu zostały zabiegi, które musi wcześniej przygotować. Jak sobie z tym poradzić? Sposobów jest wiele: czasami zleca się innemu, wolnemu w danej chwili pracownikowi przygotowanie produktów do wykonania zabiegów, a jeśli nie ma nikogo wolnego, sam recepcjonista zaczyna przygotowywać zabieg.
Najważniejsze jest, aby dokładnie zaprojektować takie działania wcześniej, określić zasady i przedstawić je każdemu z pracowników SPA. Inną kwestią jest przepływ informacji pomiędzy terapeutami SPA, którzy mają bezpośredni kontakt z gościem, a managerem. Wiadomo, że w SPA goście potrafią ujawnić wiele informacji o hotelu, jakości obsługi i uwagach, jakie mają do oferowanych usług. Czasami są to bardzo cenne informacje, które mogą wiele wnieść do pracy całego hotelu, nie tylko działu SPA, i przyczynić się do zwiększenia satysfakcji gości z pobytu. Problemem jest sprawność prz [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz