Autor: Michał Wasilewski. Autor jest dyrektorem firmy szkoleniowej Gammy Discover
Firmy organizujące dla swoich pracowników eventy integracyjne i duże spotkania szkoleniowe kierują się zwykle dwiema potrzebami – bezpieczeństwa i innowacji. Bezpieczeństwa – ponieważ odbiorcami wydarzenia są duże grupy pracowników, tak więc ich niezadowolenie może się przez dłuższy czas odbijać szerokich echem w firmie. Innowacji – ponieważ pracownicy oczekują, że aktywności z poprzednich lat nie będą się powtarzać. Z roku na rok poprzeczka dla tego typu wydarzeń – a w związku z tym i dla hoteli – jest zawieszana coraz wyżej.
Jak każde zjawisko również edutainment jest odpowiedzią na oczekiwania, których źródła mają charakter społeczny, gospodarczy czy też związany ze współwystępowaniem kilku różnych pokoleń w jednym czasie, w jednej firmie. Pokolenie Y i Z, wychowane w cyfrowym świecie, przyzwyczajone do świata gier i grywalizacji, oczekuje innych rozwiązań niż przedstawiciele generacji X. Dla X-ów tradycyjne szkolenie z flipchartem i ustawieniem krzeseł w podkowę wypełnia większość oczekiwań. Millenialsi, żeby zaangażować się w pełni, potrzebują projektów bardziej interaktywnych. Odpowiedzią na te oczekiwania jest właśnie edutainment. Termin powstały z połączenia dwóch pojęć – edukacji (education) i rozrywki (entertainment). Wydarzenie edutainmentowe projektowane jest w taki sposób, aby uczestnicy otrzymali intensywne, atrakcyjne doświadczenie, które stanie się fundamentem do realizacji takich celów rozwojowych jak: wzmacnianie kompetencji, zmiana postaw, dostarczenie nowej wiedzy, wspieranie wartości firmowych.
Wykorzystanie rozrywki w szkoleniach
Włączenie rozrywki do procesu rozwojowego jest również odpowiedzią na trendy lifestyle’owe. Otaczający ludzi nadmierny szum informacyjny, rywalizacja jako stały element marketingu, digitalizacja coraz liczniejszych sfer życia powodują, że tradycyjne formy edukacji często wymagają wsparcia. Nawet klasyczne szkolenia s [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz