1 kwietnia w Krakowie odbył się Europejski Kongres SPA, w którym wzięło udział ok. 100 profesjonalistów i ekspertów wellness z Austrii, Francji, Niemiec, Polski, Wlk. Brytanii i Szwajcarii. Motywem przewodnim i głównym tematem wydarzenia były szeroko rozumiane innowacyjne strategie i rozwiązania biznesowe, które pozwalają budować przewagę konkurencyjną na rynku.
Wtym roku po raz pierwszy impreza odbyła się podczas Międzynarodowego Kongresu i Targów Kosmetologicznych LNE, które zgromadziły łącznie prawie 5,5 tys. profesjonalistów zarówno branży beuaty, jak i SPA. Pierwszy blok tematyczny „Trendy. Inspiracje i innowacje wellness & SPA” pozwolił uczestnikom konferencji zorientować się w perspektywach rozwoju swojego biznesu w kontekście zmian zachodzących w przemyśle wellness, który ma wpływ na coraz więcej gałęzi światowej gospodarki. Dr Franz Linser, założyciel Linser Hospitality z Austrii, zwrócił uwagę na zmianę paradygmatu w sektorze wellness. Jego zdaniem we współczesnej formule well-being oraz SPA nie chodzi już tylko o rozrywkę i rozpieszczanie klienta, ale przede wszystkim o zapewnienie mu pomocy w pokonaniu problemów związanych z ciałem i duchem. O holistycznym podejściu do gościa w nowoczesnych obiektach medispa opowiedział Nils Behrens, dyrektor Lanserhof, sieci prestiżowych hoteli wellness, która przygotowała własny koncept terapeutyczny Lans Med, będący połączeniem medycyny akademickiej oraz tradycyjnej. O tym, jak odbudować menu swojego SPA, mówił w kolejnym bloku tematycznym Jean-Guy de Gabriac z Francji. Jego zdaniem przede wszystkim należy upraszczać i skracać menu zabiegowe i dobierać do niego takie zabiegi, które gwarantują długotrwały efekt oraz przynoszą relaks także po wyjeździe z ośrodka. Ziemowit Majewski, dyrektor generalny kompleksu DoubleTree by Hilton – Hampton by Hilton Kraków, w wystąpieniu dotyczącym roli managera SPA w strukturze hotelu wymienił osiem głównych umiejętności, które powinien on opanować. Dyskusję o przyszłości polskiego rynku wellness & SPA poprowadził Rafał Szubstarski, redaktor naczelny magazynu „Hotelarz”. Na pytanie, czy Polska jako rynek wellnessowy stworzyła rozpoznawalną markę, która zdoła przyciągnąć zagranicznych gości, odpowiadali Bartłomiej Walas – wiceprezes POT, Adam Hok – prezes Fundacji Kołobrzeg Polskie Centrum Spa i dyrektor generalny hotelu Wellness ProVita w Kołobrzegu, oraz Jan Golba, prezes zarządu Stowarzyszenia Gmin Uzdrowiskowych RP. W ostatnim panelu na temat designu w SPA wzięli udział architekt Konrad Rubaszkiewicz, autor projektu hotelu Narvil w Serocku, oraz Don Genders, światowy ekspert w projektowaniu stref hydrotermalnych, który przybliżył uczestnikom najnowsze trendy w projektowaniu saun, mówiąc o odwrocie od dużych, drogich w utrzymaniu na rzecz tych standardowych, dostępnych finansowo dla ogółu. Stają się one bowiem elementem stylu życia wellness coraz większej liczby ludzi na całym świecie.
Wtym roku po raz pierwszy impreza odbyła się podczas Międzynarodowego Kongresu i Targów Kosmetologicznych LNE, które zgromadziły łącznie prawie 5,5 tys. profesjonalistów zarówno branży beuaty, jak i SPA. Pierwszy blok tematyczny „Trendy. Inspiracje i innowacje wellness & SPA” pozwolił uczestnikom konferencji zorientować się w perspektywach rozwoju swojego biznesu w kontekście zmian zachodzących w przemyśle wellness, który ma wpływ na coraz więcej gałęzi światowej gospodarki. Dr Franz Linser, założyciel Linser Hospitality z Austrii, zwrócił uwagę na zmianę paradygmatu w sektorze wellness. Jego zdaniem we współczesnej formule well-being oraz SPA nie chodzi już tylko o rozrywkę i rozpieszczanie klienta, ale przede wszystkim o zapewnienie mu pomocy w pokonaniu problemów związanych z ciałem i duchem. O holistycznym podejściu do gościa w nowoczesnych obiektach medispa opowiedział Nils Behrens, dyrektor Lanserhof, sieci prestiżowych hoteli wellness, która przygotowała własny koncept terapeutyczny Lans Med, będący połączeniem medycyny akademickiej oraz tradycyjnej. O tym, jak odbudować menu swojego SPA, mówił w kolejnym bloku tematycznym Jean-Guy de Gabriac z Francji. Jego zdaniem przede wszystkim należy upraszczać i skracać menu zabiegowe i dobierać do niego takie zabiegi, które gwarantują długotrwały efekt oraz przynoszą relaks także po wyjeździe z ośrodka. Ziemowit Majewski, dyrektor generalny kompleksu DoubleTree by Hilton – Hampton by Hilton Kraków, w wystąpieniu dotyczącym roli managera SPA w strukturze hotelu wymienił osiem głównych umiejętności, które powinien on opanować. Dyskusję o przyszłości polskiego rynku wellness & SPA poprowadził Rafał Szubstarski, redaktor naczelny magazynu „Hotelarz”. Na pytanie, czy Polska jako rynek wellnessowy stworzyła rozpoznawalną markę, która zdoła przyciągnąć zagranicznych gości, odpowiadali Bartłomiej Walas – wiceprezes POT, Adam Hok – prezes Fundacji Kołobrzeg Polskie Centrum Spa i dyrektor generalny hotelu Wellness ProVita w Kołobrzegu, oraz Jan Golba, prezes zarządu Stowarzyszenia Gmin Uzdrowiskowych RP. W ostatnim panelu na temat designu w SPA wzięli udział architekt Konrad Rubaszkiewicz, autor projektu hotelu Narvil w Serocku, oraz Don Genders, światowy ekspert w projektowaniu stref hydrotermalnych, który przybliżył uczestnikom najnowsze trendy w projektowaniu saun, mówiąc o odwrocie od dużych, drogich w utrzymaniu na rzecz tych standardowych, dostępnych finansowo dla ogółu. Stają się one bowiem elementem stylu życia wellness coraz większej liczby ludzi na całym świecie.
Dodaj komentarz