Odbył się III Europejski Kongres SPA

1 kwietnia w Krakowie odbył się Europejski Kongres SPA, w którym wzięło udział ok. 100 profesjonalistów i ekspertów wellness z Austrii, Francji, Niemiec, Polski, Wlk. Brytanii i Szwajcarii. Motywem przewodnim i głównym tematem wydarzenia były szeroko rozumiane innowacyjne strategie i rozwiązania biznesowe, które pozwalają budować przewagę konkurencyjną na rynku.

Wtym roku po raz pierwszy impreza odbyła się podczas Międzynarodowego Kongresu i Targów Kosmetologicznych LNE, które zgromadziły łącznie prawie 5,5 tys. profesjonalistów zarówno branży beuaty, jak i SPA. Pierwszy blok tematyczny „Trendy. Inspiracje i innowacje wellness & SPA” pozwolił uczestnikom konferencji zorientować się w perspektywach rozwoju swojego biznesu w kontekście zmian zachodzących w przemyśle wellness, który ma wpływ na coraz więcej gałęzi światowej gospodarki. Dr Franz Linser, założyciel Linser Hospitality z Austrii, zwrócił uwagę na zmianę paradygmatu w sektorze wellness. Jego zdaniem we współczesnej formule well-being oraz SPA nie chodzi już tylko o rozrywkę i rozpieszczanie klienta, ale przede wszystkim o zapewnienie mu pomocy w pokonaniu problemów związanych z ciałem i duchem. O holistycznym podejściu do gościa w nowoczesnych obiektach medispa opowiedział Nils Behrens, dyrektor Lanserhof, sieci prestiżowych hoteli wellness, która przygotowała własny koncept terapeutyczny Lans Med, będący połączeniem medycyny akademickiej oraz tradycyjnej. O tym, jak odbudować menu swojego SPA, mówił w kolejnym bloku tematycznym Jean-Guy de Gabriac z Francji. Jego zdaniem przede wszystkim należy upraszczać i skracać menu zabiegowe i dobierać do niego takie zabiegi, które gwarantują długotrwały efekt oraz przynoszą relaks także po wyjeździe z ośrodka. Ziemowit Majewski, dyrektor generalny kompleksu DoubleTree by Hilton – Hampton by Hilton Kraków, w wystąpieniu dotyczącym roli managera SPA w strukturze hotelu wymienił osiem głównych umiejętności, które powinien on opanować. Dyskusję o przyszłości polskiego rynku wellness & SPA poprowadził Rafał Szubstarski, redaktor naczelny magazynu „Hotelarz”. Na pytanie, czy Polska jako rynek wellnessowy stworzyła rozpoznawalną markę, która zdoła przyciągnąć zagranicznych gości, odpowiadali Bartłomiej Walas – wiceprezes POT, Adam Hok – prezes Fundacji Kołobrzeg Polskie Centrum Spa i dyrektor generalny hotelu Wellness ProVita w Kołobrzegu, oraz Jan Golba, prezes zarządu Stowarzyszenia Gmin Uzdrowiskowych RP. W ostatnim panelu na temat designu w SPA wzięli udział architekt Konrad Rubaszkiewicz, autor projektu hotelu Narvil w Serocku, oraz Don Genders, światowy ekspert w projektowaniu stref hydrotermalnych, który przybliżył uczestnikom najnowsze trendy w projektowaniu saun, mówiąc o odwrocie od dużych, drogich w utrzymaniu na rzecz tych standardowych, dostępnych finansowo dla ogółu. Stają się one bowiem elementem stylu życia wellness coraz większej liczby ludzi na całym świecie.


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *