Autor: Julia Patorska. Autorka jest senior managerem w zespole
Deloitte Sustainability
Nowoczesne przedsiębiorstwo stawiające czoła globalnym wyzwaniom, oprócz dobrze opracowanych metod zarządzania, potrzebuje strategii, która odróżniłaby je od konkurentów. We współczesnym świecie coraz większą rolę zaczynają odgrywać czynniki, które wyróżnią dany produkt lub usługę na tle konkurencji i które konsument, dokonując wyboru, coraz częściej bierze pod uwagę. Do działań, które mogą zaowocować stworzeniem nowych możliwości dla przedsiębiorstw, w tym również w sektorze hotelarskim, zaliczyć można inicjatywy zgodne z ideą modelu gospodarki o obiegu zamkniętym.
Gospodarka o obiegu zamkniętym (circular economy) jest koncepcją gospodarczą, w której produkty, materiały oraz surowce powinny pozostawać w obiegu tak długo, jak jest to możliwe, a wytwarzanie odpadów powinno być w jak największym stopniu zminimalizowane. Dodatkowo istotne jest to, żeby odpady – jeżeli już powstaną – były traktowane jako surowce wtórne. Jej idea w głównej mierze kojarzy się z łańcuchem produkcyjnym. W rzeczywistości koncepcja znajduje swoich zwolenników również w sektorze usługowym, w tym także w branży hotelarskiej.
Jak działa gospodarka o obiegu zamkniętym?
Model gospodarki o obiegu zamkniętym proponuje szereg działań, które pozwolą zwiększyć efektywność wykorzystania zasobów, wydłużyć czas użytkowania produktów, uniknąć produkcji zbędnych odpadów oraz wpłynąć na rozwój innowacji. Hotele poprzez wprowadzenie prostych zmian mogą znacznie obniżyć swoje koszty operacyjne oraz wpłynąć na ograniczenie emisji dwutlenku węgla, zużycia zasobów czy produkcji odpadów. Przykładem takich działań w branży hotelarskiej może być korzystanie ze źródeł energii odnawialnej czy implementacja efektywnej strategii zarządzania odpadami, ze szczegó [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz