Gourming.com to uruchomiona w styczniu platforma mająca łączyć regionalnych dostawców produktów spożywczych z Francji – od serów, wędlin i ryb przez warzywa, przyprawy, pieczywo i oliwy, po desery, kawę i wina – z odbiorcami z branży HoReCa.
Polski rynek jest jednym z najważniejszych, na który się nastawia. Gourming.com stanowi swego rodzaju internetowy targ spożywczy, na którym francuscy dostawcy tradycyjnych regionalnych produktów spożywczych (terroir), dotychczas nie eksportujący swoich wyrobów m.in. z powodu utrudnień prawno-administracyjnych, sprzedają je bezpośrednio restauracjom, hotelom, firmom cateringowym i hurtowniom na rynkach zagranicznych. Na razie dostępnych jest przez nią ponad pięć tysięcy produktów od ok. 250 średnich, małych i mikro przedsiębiorców, a do końca roku ma być ich dwa razy więcej. Oferuje produkty w 11 kategoriach, takich jak: mięso, ryby i owoce morza; wędliny i garmażeria; grzyby i trufle; wyroby piekarnicze; nabiał; desery i wyroby cukiernicze; napoje (i alkohole, które mają być dostępne w ciągu tego roku). Korzyściami płynącymi z Gourming jest m.in to, że produkty te nie są dostępne w inny sposób poza Francją, a ich ceny są atrakcyjne, dzięki skróceniu drogi od producenta do restauracji, ponieważ Gourming to rozwiązanie typu one-stop-solution, które ma zapewnić uproszczoną logistykę (towary wysyłane przez producentów są gromadzone w hubie zlokalizowanym w regionie paryskim, tam etykietowane i ekspediowane), spersonalizowane relacje z klientami (monitorowaniem zamówień i obsługą reklamacji itp. zajmuje się call Center) i bezpieczne płatności. Każdy produkt trafiający na platformę przechodzi rygorystyczny proces selekcji. Produkty zostały dobrane m.in. z wykorzystaniem kryteriów i zaleceń konkursu „Meilleurs Ouvriers de France" (Najlepszy Rzemieślnik Francji), w którego jury zasiadają najlepsi francuscy szefowie kuchni. Gourming to francuski start-up rozwijany przez Grupę Le Duff, która jest światowym liderem w sektorze piekarniczo-ciastkarskim działającym w 90 krajach, dzięki czemu posiada globalną sieć dystrybucji. – Gourming zapewnia prosty sposób na połączenie francuskich producentów z kucharzami, restauratorami i hotelarzami na całym świecie. Trzy czwarte małych i średnich przedsiębiorstw spożywczych we Francji, których jest ok. 15 tys., nie eksportuje swoich produktów. Gourming jest sposobem na odblokowywanie ich potencjału, aby dostarczać wyjątkowej jakości francuskie produkty dla gastronomii – mówi Louis le Douff, założyciel i prezes Le Duff Group. Na etapie testowania platformy korzystano z doświadczenia dostawców z trzech krajów: Włoch, Belgii i Polski. Z Polski poproszono o to Ewę Goldschneider, właścicielkę firmy Le Maree, która jest dostawcą do najlepszych hoteli i restauracji sprowadzanych z Francji świeżych ryb i owoców morza, mięs i serów.
Polski rynek jest jednym z najważniejszych, na który się nastawia. Gourming.com stanowi swego rodzaju internetowy targ spożywczy, na którym francuscy dostawcy tradycyjnych regionalnych produktów spożywczych (terroir), dotychczas nie eksportujący swoich wyrobów m.in. z powodu utrudnień prawno-administracyjnych, sprzedają je bezpośrednio restauracjom, hotelom, firmom cateringowym i hurtowniom na rynkach zagranicznych. Na razie dostępnych jest przez nią ponad pięć tysięcy produktów od ok. 250 średnich, małych i mikro przedsiębiorców, a do końca roku ma być ich dwa razy więcej. Oferuje produkty w 11 kategoriach, takich jak: mięso, ryby i owoce morza; wędliny i garmażeria; grzyby i trufle; wyroby piekarnicze; nabiał; desery i wyroby cukiernicze; napoje (i alkohole, które mają być dostępne w ciągu tego roku). Korzyściami płynącymi z Gourming jest m.in to, że produkty te nie są dostępne w inny sposób poza Francją, a ich ceny są atrakcyjne, dzięki skróceniu drogi od producenta do restauracji, ponieważ Gourming to rozwiązanie typu one-stop-solution, które ma zapewnić uproszczoną logistykę (towary wysyłane przez producentów są gromadzone w hubie zlokalizowanym w regionie paryskim, tam etykietowane i ekspediowane), spersonalizowane relacje z klientami (monitorowaniem zamówień i obsługą reklamacji itp. zajmuje się call Center) i bezpieczne płatności. Każdy produkt trafiający na platformę przechodzi rygorystyczny proces selekcji. Produkty zostały dobrane m.in. z wykorzystaniem kryteriów i zaleceń konkursu „Meilleurs Ouvriers de France" (Najlepszy Rzemieślnik Francji), w którego jury zasiadają najlepsi francuscy szefowie kuchni. Gourming to francuski start-up rozwijany przez Grupę Le Duff, która jest światowym liderem w sektorze piekarniczo-ciastkarskim działającym w 90 krajach, dzięki czemu posiada globalną sieć dystrybucji. – Gourming zapewnia prosty sposób na połączenie francuskich producentów z kucharzami, restauratorami i hotelarzami na całym świecie. Trzy czwarte małych i średnich przedsiębiorstw spożywczych we Francji, których jest ok. 15 tys., nie eksportuje swoich produktów. Gourming jest sposobem na odblokowywanie ich potencjału, aby dostarczać wyjątkowej jakości francuskie produkty dla gastronomii – mówi Louis le Douff, założyciel i prezes Le Duff Group. Na etapie testowania platformy korzystano z doświadczenia dostawców z trzech krajów: Włoch, Belgii i Polski. Z Polski poproszono o to Ewę Goldschneider, właścicielkę firmy Le Maree, która jest dostawcą do najlepszych hoteli i restauracji sprowadzanych z Francji świeżych ryb i owoców morza, mięs i serów.
Dodaj komentarz