Autor: Rafał Szubstarski
Marriott International, Hilton Worldwide i Intercontinental Hotels Group od lat walczą między sobą o miano gracza nr 1 w globalnym hotelarstwie pod względem liczby pokoi, zmieniając się co roku na pozycji lidera. Wkrótce przewaga Marriotta nad resztą stawki może znacznie wzrosnąć, dzięki przyłączeniu sieci Starwood. Ale gruszek w popiele nie zasypiają też chińskie sieci, które między sobą walczą o kontrolę nad AccorHotels, przejmując pod drodze inne grupy hotelarskie.
W tym roku w zestawieniu amerykańskiego magazynu „Hotels” 1 miejsce zajął Marriott z blisko 760 tys. pokoi, wyprzedzając Hiltona o niespełna 6 tys. pokoi. Rok temu pierwszy był Hilton z 715 tys. wyprzedzając Marriotta zaledwie o 300 pokoi. Dwa lata temu pierwsze miejsce zajmowała sieć IHG z 679 tys. pokojami, mająca ich tylko o 400 więcej niż drugi w rankingu Hilton. To – poza zażartą konkurencją – pokazuje też skalę rozwoju największych graczy. W ciągu dwóch lat odnotowali oni przyrost na poziomie 60 – 80 tys. pokoi. I rosną coraz szybciej, w dużej mierze przez akwizycje i wprowadzanie nowych marek.
Jak długo Marriott będzie liderem?
Już w przyszłorocznym zestawieniu Marriott wyraźnie oderwie się od stawki, gdy ostatecznie zakończony zostanie proces przejęcia sieci Starwood Hotels & Resorts, która w najnowszym zestawieniu „Hotels” zajmuje ósmą pozycję z 370 tys. pokoi. Wówczas Marriott jako pierwsza grupa hotelarska przekroczy milion pokoi, a nawet 1,1 mln. Tylko że wbrew pozorom i nowej skali całkiem zasadne będzie pytanie: jak długo liderem pozostanie. Bo głównym trendem w światowym hotelarstwie jest konsolidacja. Nie ma dużej sieci, o kt [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz