Autor: Wojciech Liszka
Branża hotelarska w Polsce ma się dobrze, ale stoi przed ważnymi wyzwaniami – potrzebuje pracowników posiadających odpowiednie kompetencje i doświadczenie zawodowe oraz zdecydowanych działań mających na celu naprawę jej wizerunku.
W moim doświadczeniu po raz kolejny potwierdza się, jak istotny w hotelarstwie jest dialog. Mam na myśli rzecz jasna dialog z klientem, o którym pisałem już we wcześniejszych artykułach, ale równie istotny jest dialog wewnątrz samej branży. Kiedy hotelarze zaczynają ze sobą rozmawiać zawsze wynika z tego coś ciekawego. Przykład? Mam przyjemność przewodniczyć Radzie Biznesu działającej przy Szkole Głównej Turystyki i Rekreacji w Warszawie, w ramach której spotykają się przedstawiciele największych firm hotelarskich w kraju. Nie tak dawno temu odbyła się na jej forum ciekawa rozmowa. Zostało mianowicie powiedziane, że w hotelarstwie istnieje zauważalny problem z utrzymaniem w branży dobrych pracowników. Choć ma do zaoferowania wiele korzyści, to jednak konkurencyjne branże bardziej przyciągają młodych, ambitnych, pomysłowych ludzi. Czy te branże bardziej dbają o swój wizerunek? Czy są lepiej płatne? Czy może coś innego decyduje o ich atrakcyjności?
Hotelarstwo – kiepski wizerunek, szybka ścieżka rozwoju
Na największego konkurenta hotelarstwa wyrasta branża usług dzielonych, powszechnie nazywana „outsourcingiem”. Firmy tej branży prowadzą wspólne działania, aby promować swój wizerunek – jako rozwojowe miejsce pracy dla ambitnych i to na długie lata, w której świetnie można się rozwijać. W tym porównaniu wizerunek hotelarstwa jest raczej kiepski – jawi się raczej jako miejsce pracy dla studenta czy „przechowalnia” na umowę zlecenie. Tymczasem obydwa zawody walczą często o tych samych kandydatów i wymagają podobnych kompetencji: otwartości na poznawanie różnych kultur, znajomości języków, komunikatywności, otwartości w kontaktach międzyludzkich. Okazuje się, że globalnie my hotelarze mamy problem z mówieniem o naszej pracy pozytywnie i z promowaniem własnego zawodu. W Radzie Biznesu SGTiR zasiada również przedstawiciel firmy Hays, która zajmuje się doradztwtwem personalnym i jest jedną z największych na świecie, zajmującą się rekrutacją specjalistyczną. To oni pomogli hotelarzom spojrzeć na nasz zawód z nieco innej perspektywy i otworzyli nam oczy. Na podstawie przeprowadzonych badań specjaliści z Hays wykazali, że nasza branża naprawdę jest w stanie dos [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz