Autor: Maciej Janas
5 rzeczy, które trzeba poprawić, by utrzymać pozycję strony hotelu w wyszukiwarce, gdy w maju Google zmieni swój algorytm
Planowana na maj aktualizacja algorytmu Google to kontynuacja trendu widocznego w wynikach mobilnych od kilku lat. Najpierw witryny dostosowane do urządzeń mobilnych były specjalnie oznaczane, co stanowiło dodatkową zachętę do kliknięcia. Następnie mobilność strony stała się czynnikiem rankingowym - strony niedostosowane pod urządzenia mobilne wyświetlały się na takich urządzeniach niżej. Od maja będą się wyświetlać jeszcze niżej. Dla hotelarzy oznacza to ryzyko znacznego spadku ruchu i sprzedaży. Szacujemy, że 40 proc. wizyt na polskich witrynach hotelowych w tym roku może pochodzić z urządzeń mobilnych. Może – jeśli nie nastąpi tąpnięcie pozycji witryn hotelowych w mobilnych wynikach wyszukiwania. Już 60 proc. Polaków korzysta ze smart – fonów. W 2015 roku dynamika wzrostu mobile wynosiła ok. 50 proc. rok do roku. W systemach analitycznych Profitroom odnotowaliśmy również spory wzrost odsetka rezerwacji mobilnych, który w 2015 roku przekroczył 18 proc., czyli o połowę więcej w porównaniu do roku poprzedniego. Eksperci e-commerce przewidują, że w 2016 roku już co trzeci użytkownik internetu dokona zakupu za pośrednictwem urządzenia mobilnego. W przypadku hotelarzy prognozujemy, że odsetek ten wyniesie ok. 25 proc. Hotelarzy nie może zabraknąć tam, gdzie szukają ich goście.
Które witryny nie są mobile-friendly
Jakie witryny zostaną ukarane za brak dopasowania do nowego „mobilnego” algorytmu?
1.Flash.
Spadną pozycje witryn z elementami technologii niewspieranych przez urządzenia mobilne, np. Flash. Dlaczego? Elementy napisane we Flashu (np. slidery ze zdjęciami, playery wideo) nie są widoczne na urządzeniach mobilnych. Google nie chce wyś [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz