Autor: Radosław Fischbach
W dużych obiektach hotelarskich powyżej 200 pokoi normą jest tworzenie regionalnych biur sprzedaży w strategicznych dla takiego obiektu miejscach często znajdujących się setki kilometrów od hotelu. I to ci handlowcy, „na odległość” sprzedają ofertę obiektu. A ich znajomość poszczególnych działów hotelu musi być na najwyższym poziomie, jakby codziennie do niego przychodzili, bo jedno niedociągnięcie z ich strony może sparaliżować pracę np. całej gastronomii.
Nie ma znaczenia, czy przyjmuje się regionalnego szefa sprzedaży czy specjalistę. Każda osoba dołączająca do zespołu, a pracująca na co dzień poza hotelem, powinna na własne oczy zobaczyć, jak wygląda ulokowanie poszczególnych sal konferencyjnych, czy ile jest konkretnych stolików w danej restauracji. Same materiały informacyjne i zdjęciowe nie oddadzą w pełnej skali możliwości sal konsumpcyjnych czy szkoleniowych. Lepiej wielokrotnie na miejscu odpowiedzieć na wszystkie trapiące sprzedawcę pytania, niż potem tuż przed imprezą tłumaczyć się wobec klienta z „fantazji” swoich kolegów czy koleżanek z działu sprzedaży i marketingu.
Panel-testy i cross trainingi
Weźmy na przykład menu. Co z tego, iż każdy z pracowników działu sprzedaży i marketingu posiada pliki z menu konferencyjnym, bufetowym, serwowanym na uroczystą kolację czy konfigurację przerw kawowych? To tylko słowa, często zawierające specjalistyczne określenia gastronomiczne, które nie od razu muszą być zrozumiałe dla nowych pracowników z innych działów. Dlatego organizacja panel-testu powinna być podstawową formą szkolenia dla sprzedawców z zakresu ich wiedzy o ofercie hotelu. Podczas prezentacji przedstawiciele działu sprzedaży mogą spróbować i zobaczyć, co tak naprawdę sprzedają, zadać kucharzowi pytania i podzielić się swoimi spostrzeżeniami. Dzięki temu, po pierwsze, handlowiec będzie starał się zaproponować gościom dania, które samemu mu smakowały, a po drugie: w przypadku częstego pytania od klienta, „a co pan/pani by mi polecił/a”, wiedzą, co powiedzieć. A przecież to sprzedawca potem otrz [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz