WARIMPEX: Od kryzysu do normalności

Autor: Piotr Stawiński
Przychody Warimpeksu w segmencie hotelowym zwiększyły się w ub. r. o 21 proc. do ponad 96 mln euro. Firma osiągnęła też zysk netto 3,7 mln euro, podczas gdy rok wcześniej miała blisko 93 mln strat z powodu nadzwyczajnych odpisów amortyzacyjnych. Warimpex zamierza sprzedać jeden hotel w Polsce oraz kupić działki w Warszawie i Gdańsku, aby uruchomić wspólnie z Louvre Hotels nowe hotele ekonomiczne.


Warimpex jest właścicielem, współwłaścicielem lub dzierżawcą 21 hoteli w Europie, w tym siedmiu w Polsce. W 2007 roku wszedł też w spółkę joint venture z Louvre Hotels, której celem jest otwieranie 2-gwiazdkowych Campanile i 1-gwiazdkowych Premiere Classe w całej Polsce.


Rosło obłożenie, ceny nie wszędzie

– Rok 2010 był dla nas i dla całej branży rokiem przejściowym od kryzysu do normalności. Po bardzo ciężkim roku 2009 rosło powoli zaufanie do odradzającej się gospodarki globalnej. Dało się to zauważyć w szczególności w wyraźnym ożywieniu turystyki biznesowej i podróżnej oraz stale rosnącym kursie akcji nieruchomości – stwierdził prezes Warimpeksu Franz Jurkowitsch przy okazji publikacji raportu rocznego. – Działalność operacyjna, czyli prowadzenie hoteli rozwijała się w roku 2010 znacznie lepiej niż jeszcze w 2009. Najważniejsze rynki hotelarskie Warimpeksu rozwijały się jednak w spo [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *