Autor: Ewa Nickel
Dobra koncepcja dotycząca funkcjonowania obiektu hotelowego o charakterze SPA &Wellness to najważniejszy etap poprzedzający wszelkie działania projektowe i wykonawcze. Jej dokładne opracowanie pozwala ograniczyć do minimum ryzyko nietrafionej inwestycji.
Być może dla części inwestorów sprawa ta jest oczywista, ale jednak dość często można spotykać się z sytuacją, gdy po kilku miesiącach funkcjonowania SPA inwestorzy szukają pomocy, są zainteresowani audytem i programami naprawczymi dla niedawno otwartego obiektu. Przyczyną takiego stanu rzeczy jest brak pomysłu i niedokładne przygotowanie się do tak szerokiego zagadnienia, jakim jest stworzenie niepowtarzalnego i wyjątkowego hotelu SPA & welness.
Przygotowanie.
Standardem na świecie w procesie inwestycyjnym związanym z budową hotelu o profilu SPA & wellness jest poświęcanie ok. ¾ czasu na dokładne przygotowanie koncepcji, a reszty na budowę i wdrożenie projektu. Pozwala to na ograniczenie do minimum dodatkowych koszów generowanych w trakcie inwestycji, a powstałych w wyniku nieuwzględnienia na etapie projektowym wszystkich ważnych aspektów przyszłego funkcjonowania hotelu. Jednak te standardy dotyczące harmonogramu inwestycji wciąż nie są uwzględniane w wystarczającym stopniu przy realizacji tego typu obiektów w Polsce. Brak koncepcji lub koncepcja me too, czyli powielanie istniejących już rozwiązań, uniemożliwia odpowiednie wypozycjonowanie hotelu na rynku i zapewnienie trwałego sukcesu w branży.
Analiza.
Proces planowania powinien uwzględnić maksymalną liczbę czynników mogących mieć wpływ na powodzenie inwestycji. Poczynaj [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz