Autor: Wiktor Kołakowski
Mimo że łóżko jest najważniejszym elementem wyposażenia hotelu, bo jedynym, z którego skorzystają absolutnie wszyscy goście, to decyzja o jego wyborze podejmowana jest często na samym końcu inwestycji, gdy jej budżet został już przekroczony. A trudno myśleć o powodzeniu całego przedsięwzięcia hotelarskiego, gdy ten kluczowy wybór podejmowany jest jedynie na podstawie kryterium najniższej ceny..
Łóżko do pokoju hotelowego często kupowane jest w ramach gotowego zestawu oferowanego przez producenta mebli. Na taki zestaw składają się poza łóżkiem (z zagłowiem), szafa, szafki nocne, biurko, stolik, krzesło (fotel), bagażnik. Jednak trzeba wiedzieć, że łóżko do tego zestawu dostarcza inny producent, u którego można też samodzielnie dokonać zamówienia. Szczególnie jeżeli inwestorowi zależy na tym elemencie wyposażenia.
Ile kosztuje łóżko?
Cały zestaw podstawowych mebli można kupić już od nieco ponad trzech tysięcy. Jednak to oferta raczej dla bardzo budżetowych obiektów. Generalnie, jeżeli nie szuka się mebli projektowanych na indywidualne zamówienie to można umeblować pokój w granicach 4–8 tys. zł. Na cenę takiego zestawu największy wpływ ma właśnie łóżko – jako jego najważniejszy i wymagający najwięcej pracy element. Ile kosztuje samo łóżko hotelowe? Wszystko zależy od rozmiaru, liczby warstw i materaców do nich zastosowanych (bazowy, właściwy, wierzchni) czy rodzaju materiału, z jakiego wykonane jest łóżko (drewno, płyta mdf, tapicerowane). Najprostsze, spełniające minima obiektu hotelowego modele o wymiarze 90x200 cm to koszt 300-400 zł, średnia cena to 800-1,4 tys. zł, a górnej granicy praktycznie nie ma, luksusowe mogą kosztować nawet kilkanaście tysięcy. Przyjmuje się też wskaźnik, według kt [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz