Na ile gwiazdek można ocenić przygotowanie absolwentów szkół zawodowych do pracy w branży turystycznej? Pięć gwiazdek, cztery gwiazdki, a może trzy? W Bielsku-Białej odbyła się 3-dniowa XIII Konferencja Dyrektorów Szkół Hotelarsko-Gastronomiczno-Turystycznych.
Tegoroczna konferencja organizowana przez Zespół Szkół im. Juliana Tuwima w Bielsku-Białej była poświęcona współpracy z pracodawcami krajowymi i zagranicznymi w obszarze wyposażania uczniów w kompetencje zawodowe potrzebne na rynku międzynarodowym. Na konferencji dyrektorzy m.in. wymieniali się doświadczeniami w zakresie współpracy z pracodawcami krajowymi i zagranicznymi, by zagwarantować młodym adeptom branży dostęp do różnorodnych praktyk i staży w całej Europie. – Szybko zmieniający się rynek hotelarsko-gastronomicznoturystyczny wymaga wprowadzenia zmian w systemie kształcenia. Powstają nowe zawody, m.in. animator czasu wolnego czy rezydent. Musimy być gotowi, by kształcić młodzież również w tych dziedzinach. Potrzebna jest również ściślejsza współpraca dyrektorów szkół z pracodawcami, by absolwenci szkół zawodowych prezentowali umiejętności i wiedzę potrzebną aktualnie w branży – podsumował Klaudiusz Knyps, dyrektor ZS im. J. Tuwima, główny organizator imprezy. Udział w konferencji wzięli przedstawiciele kierownictw hoteli Qubus, ibis Styles i President w Bielsku Białej oraz Spa Hotel Jawor w Jaworzu. Podczas konferencji obecni byli też przedstawiciele wydawnictw edukacyjnych (m.in. Pearson i WSiP), którzy zaprezentowali nowoczesne metody i narzędzia do pracy z uczniami. Trzydniowa konferencja poza dużą dawką wiedzy zapewniła też uczestnikom wiele atrakcji. Zobaczyli m.in. efektowny pokaz technik barmańskich, animację przygotowaną przez uczniów ZS im. J. Tuwima, a także wybrali się na wycieczkę krajoznawczą Pętlą Beskidzką. XIII Konferencja Dyrektorów Szkół Hotelarsko- Gastronomiczno- Turystycznych została zrealizowana ze środków budżetowych Ministerstwa Sportu i Turystyki.
Tegoroczna konferencja organizowana przez Zespół Szkół im. Juliana Tuwima w Bielsku-Białej była poświęcona współpracy z pracodawcami krajowymi i zagranicznymi w obszarze wyposażania uczniów w kompetencje zawodowe potrzebne na rynku międzynarodowym. Na konferencji dyrektorzy m.in. wymieniali się doświadczeniami w zakresie współpracy z pracodawcami krajowymi i zagranicznymi, by zagwarantować młodym adeptom branży dostęp do różnorodnych praktyk i staży w całej Europie. – Szybko zmieniający się rynek hotelarsko-gastronomicznoturystyczny wymaga wprowadzenia zmian w systemie kształcenia. Powstają nowe zawody, m.in. animator czasu wolnego czy rezydent. Musimy być gotowi, by kształcić młodzież również w tych dziedzinach. Potrzebna jest również ściślejsza współpraca dyrektorów szkół z pracodawcami, by absolwenci szkół zawodowych prezentowali umiejętności i wiedzę potrzebną aktualnie w branży – podsumował Klaudiusz Knyps, dyrektor ZS im. J. Tuwima, główny organizator imprezy. Udział w konferencji wzięli przedstawiciele kierownictw hoteli Qubus, ibis Styles i President w Bielsku Białej oraz Spa Hotel Jawor w Jaworzu. Podczas konferencji obecni byli też przedstawiciele wydawnictw edukacyjnych (m.in. Pearson i WSiP), którzy zaprezentowali nowoczesne metody i narzędzia do pracy z uczniami. Trzydniowa konferencja poza dużą dawką wiedzy zapewniła też uczestnikom wiele atrakcji. Zobaczyli m.in. efektowny pokaz technik barmańskich, animację przygotowaną przez uczniów ZS im. J. Tuwima, a także wybrali się na wycieczkę krajoznawczą Pętlą Beskidzką. XIII Konferencja Dyrektorów Szkół Hotelarsko- Gastronomiczno- Turystycznych została zrealizowana ze środków budżetowych Ministerstwa Sportu i Turystyki.
Dodaj komentarz