Autor: Wiktor Zaborowski
Hotele są jak ludzie: wymagają troski, opieki oraz miłości. Z czasem tak jak ludzie – starzeją się. Dla hoteli przychodzi wtedy nieuchronny moment remontu. Jaka jest skuteczna metoda na remont? Tak naprawdę nie ma całkowicie bezbolesnej, ale jego nieprzyjemne strony można zminimalizować. Najważniejsze to duże zaangażowanie własne, prawidłowe i przemyślane działanie oraz dobry fachowiec.
Mój przyjaciel, właściciel hotelu 4–gwiazdkowego, jest właśnie na etapie podejmowania decyzji o remoncie. Jego obiekt lekko naruszony zębem czasu i dużą ilością gości, wymaga sporego liftingu. Podczas ostatniego spotkania zapytał mnie, w jaki sposób bezboleśnie przejść tę drogę przez mękę. Chodziło mu o remont w hotelu. Właściwie każdy inwestor wcześniej czy później spotyka się z takim problemem. Postanowiłem więc podzielić się swoim doświadczeniem związanym z projektowaniem wnętrz także i z Państwem. Przed przystąpieniem do tego niewątpliwie trudnego procesu remontu powinniśmy bardzo dokładnie przyjrzeć się stronie wizualnej hotelu oraz jego problemom wewnętrznym. Remont jest wspaniałą okazją do dokonania analizy naszych dotychczasowych sukcesów oraz znalezienia metody na wyeliminowanie błędów. Jest także dobrą okazją do poprawienia kontaktów z naszym personelem. Pracownicy na co dzień spotykają się z problemami, które dla właściciela często są niezauważalne i chętnie podzielą się uwagami, tym bardziej że każda zmiana poprawia ich status oraz wygodę pracy.
Moja metoda na przeprowadzenie sprawnego remontu jest dość prosta i opiera się na zadaniu kilku podstawowych pytań oraz znalezieniu na nie jasnych odpowiedzi.
1.CEL
Musimy określić stopień zmian, które chcemy przeprowadzić w naszym obiekcie. Czasami bywa to tylko kwestia wymiany wykładziny, o czym szerzej w artykule na wcześniejszych stronach, odświeżenia ścian, naprawy lub wymiany kilku mebli. Jest to właściwy czas na przejrzenie sprawności instalacji, jej naprawę lub unowocześnienie systemu. Bywa jednak też i tak, że zdobyte wcześniej doświadczenie w branży hotelowej w połączeniu z analizą rynku prowadzi do podjęcia decyzji o poszerzeniu działalności albo zmianie kategoryzacji czy przeznaczenia obiektu. W tym momencie bardzo często okazuje się, że brakuje nam jes [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Ciekawy artykuł! Ja nie tak dawno zainspirowałem się w swoim hotelu modą z zachodnich Niemiec, w Bonn wrażenie zrobiły na mnie świetne napinane sufity w holach. Na szczęście w Polsce udało mi się znaleźć taniego wykonawcę takich rzeczy http://sufitywarszawa.pl/