Autor: Maksymilian Pawłowski
Maksymilian Pawłowski
Autor jest asystentem wiceprezesa spółki Orbis SA. Zajmuje się sprawami korporacyjnymi i relacjami inwestorskimi. Interesuje się wspomaganiem marketingu i sprzedaży w hotelarstwie bezprzewodowymi systemami informatycznymi i teleinformatycznymi.
Przewiduje się, że e-commerce, handel elektroniczny, będzie rósł w Europie o 33 proc. rocznie, a w 2010 r. osiągnie w skali światowej obroty w wysokości 316 mld dolarów. W związku z tymi optymistycznymi prognozami warto rozważyć stworzenie strony internetowej zatrzymującej w naszym hotelu czy pensjonacie choćby ułamek tego strumienia pieniędzy.
Zaawansowanie przedsiębiorstw hotelarskich w dziedzinie handlu elektronicznego jest różne, w dużej mierze wprost proporcjonalne do ich skali i dochodowości. W Polsce dominującą grupą s wśród nich małe rodzinne hotele i pensjonaty. Wprowadzanie przez nie rozwiązań e-com-merce wiąże się z optymalizacją kosztów, ale również z wydatkami związanymi z wdrażaniem wszelkich systemów tego typu.
Pierwszy krok: e-mail
Podstawową formą funkcjonowania w wirtualnej gospodarce jest posiadanie przynajmniej adres poczty elektronicznej. Jest to obecnie jeden z najpopularniejszych kanałów komunikacyjnych do rezerwacji usług hotelowych. Często jednak odnalezienie adresu e-mail hotelu czy pensjonatu, w którym gość chciałby spędzić czas, sprawia kłopot. Samo tylko istnienie takiego adresu – bez wsparcia tradycyjnymi materiałami reklamowymi – nie przyniesie rezultatów. Niezbędne jest promowanie go na wizytówkach i wszelkich materiałach drukowanych dostępnych dla potencjalnych gości. Można tworzyć adresy e-mail przypisane konkretnej działalności hotelowej (np. inny adres do rezerwacji usług noclegowych, inny dla usług gastronomicznych). Taki sposób organizacji komunikacji przyczyni się do indywidualizacji kontaktów z klientem, a w hotelu zoptymalizuje procesy zarządzania i obiegu do [...]
Autor jest asystentem wiceprezesa spółki Orbis SA. Zajmuje się sprawami korporacyjnymi i relacjami inwestorskimi. Interesuje się wspomaganiem marketingu i sprzedaży w hotelarstwie bezprzewodowymi systemami informatycznymi i teleinformatycznymi.
Przewiduje się, że e-commerce, handel elektroniczny, będzie rósł w Europie o 33 proc. rocznie, a w 2010 r. osiągnie w skali światowej obroty w wysokości 316 mld dolarów. W związku z tymi optymistycznymi prognozami warto rozważyć stworzenie strony internetowej zatrzymującej w naszym hotelu czy pensjonacie choćby ułamek tego strumienia pieniędzy.
Zaawansowanie przedsiębiorstw hotelarskich w dziedzinie handlu elektronicznego jest różne, w dużej mierze wprost proporcjonalne do ich skali i dochodowości. W Polsce dominującą grupą s wśród nich małe rodzinne hotele i pensjonaty. Wprowadzanie przez nie rozwiązań e-com-merce wiąże się z optymalizacją kosztów, ale również z wydatkami związanymi z wdrażaniem wszelkich systemów tego typu.
Pierwszy krok: e-mail
Podstawową formą funkcjonowania w wirtualnej gospodarce jest posiadanie przynajmniej adres poczty elektronicznej. Jest to obecnie jeden z najpopularniejszych kanałów komunikacyjnych do rezerwacji usług hotelowych. Często jednak odnalezienie adresu e-mail hotelu czy pensjonatu, w którym gość chciałby spędzić czas, sprawia kłopot. Samo tylko istnienie takiego adresu – bez wsparcia tradycyjnymi materiałami reklamowymi – nie przyniesie rezultatów. Niezbędne jest promowanie go na wizytówkach i wszelkich materiałach drukowanych dostępnych dla potencjalnych gości. Można tworzyć adresy e-mail przypisane konkretnej działalności hotelowej (np. inny adres do rezerwacji usług noclegowych, inny dla usług gastronomicznych). Taki sposób organizacji komunikacji przyczyni się do indywidualizacji kontaktów z klientem, a w hotelu zoptymalizuje procesy zarządzania i obiegu do [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz