Autor: Jerzy Miklewski
Jerzy Miklewski
Autor, związany z branżą hotelarską od kilkunastu lat,jest konsultantem. Był wieloletnim (do lipca ubiegłego roku) prezesem spółki INVESTON, współtwórcą koncepcji hoteli ekonomicznych IDEAL.Wcześniej przez kilka lat zajmował stanowisko dyrektora ds. inwestycji w Polskiej Agencji Rozwoju Turystyki SA
Na początek niezbyt przyjemna informacja dla osób, które marzą o zbudowaniu hotelu: poszukując inwestora, trzeba wykonać więcej niż jedną wersję dokumentu Investment Opportunity Study (IOS; o tym, jak go przygotować, pisałem w poprzednim numerze
„Hotelarza”). Po prostu należy sporządzić tyle wersji IOS, ilu jest potencjalnych inwestorów, do których kierujemy ofertę inwestycyjną.
Oczekiwania inwestorów
Wszyscy inwestorzy oczekują zysku z zainwestowanego kapitału, w określonym czasie. Największe wymagania pod tym względem mają fundusze private equity, następnie fundusze typ venture capital, w dalszej kolejności osoby fizyczne angażujące własne środki. Wymagania innyc inwestorów są mniejsze. Nie należy się jednak łudzić, że pozyskany kapitał będzie tani – pieniądze kosztują.
Dla niektórych inwestorów przy podejmowaniu decyzji istotne są nie tylko wskaźniki opłacalności zainwestowania kapitału. Władze samorządowe będą również brały pod uwagę to, w jakim stopniu pomysł czy projekt przyczyni się do realizacji strategii i planów rozwojowych gminy. Na ogół chodzi o rozwój gospodarczy, wzrost zatrudnienia i dochody z podatków. Zrealizowany projekt powinien także podnieść poziom życia mieszkańców regionu.
Oczekiwania partnerów finansowych są zwią-zane z czasem i wysokością stopy zwrotu zainwestowanego kapitału (z odpowiednio wysoką ren-tą). Dodatkowo partnerzy finansowi (banki i inne instytucje finans [...]
Autor, związany z branżą hotelarską od kilkunastu lat,jest konsultantem. Był wieloletnim (do lipca ubiegłego roku) prezesem spółki INVESTON, współtwórcą koncepcji hoteli ekonomicznych IDEAL.Wcześniej przez kilka lat zajmował stanowisko dyrektora ds. inwestycji w Polskiej Agencji Rozwoju Turystyki SA
Na początek niezbyt przyjemna informacja dla osób, które marzą o zbudowaniu hotelu: poszukując inwestora, trzeba wykonać więcej niż jedną wersję dokumentu Investment Opportunity Study (IOS; o tym, jak go przygotować, pisałem w poprzednim numerze
„Hotelarza”). Po prostu należy sporządzić tyle wersji IOS, ilu jest potencjalnych inwestorów, do których kierujemy ofertę inwestycyjną.
Oczekiwania inwestorów
Wszyscy inwestorzy oczekują zysku z zainwestowanego kapitału, w określonym czasie. Największe wymagania pod tym względem mają fundusze private equity, następnie fundusze typ venture capital, w dalszej kolejności osoby fizyczne angażujące własne środki. Wymagania innyc inwestorów są mniejsze. Nie należy się jednak łudzić, że pozyskany kapitał będzie tani – pieniądze kosztują.
Dla niektórych inwestorów przy podejmowaniu decyzji istotne są nie tylko wskaźniki opłacalności zainwestowania kapitału. Władze samorządowe będą również brały pod uwagę to, w jakim stopniu pomysł czy projekt przyczyni się do realizacji strategii i planów rozwojowych gminy. Na ogół chodzi o rozwój gospodarczy, wzrost zatrudnienia i dochody z podatków. Zrealizowany projekt powinien także podnieść poziom życia mieszkańców regionu.
Oczekiwania partnerów finansowych są zwią-zane z czasem i wysokością stopy zwrotu zainwestowanego kapitału (z odpowiednio wysoką ren-tą). Dodatkowo partnerzy finansowi (banki i inne instytucje finans [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz