Autor: Katarzyna Tomczyk
Katarzyna Tomczyk
Pracowała między innymi dla Groupe Envergure – była odpowiedzialna za sprzedaż hoteli Campanile w Polsce. Wcześniej w krakowskiej firmie head-hunterskiej jako doradca personalny prowadziła projekty rekrutacyjne między innymi dla sieci hotelowych. Zna język francuski i angielski. Skończyła w Krakowie polonistykę i dziennikarstwo w WSP oraz zarządzanie personelem w Akademii Ekonomicznej. Interesuje się podróżami, kinem, narciarstwem, turystyką górską i rowerową, literaturą oraz tańcem.
Dziś nasz najważniejszy cel to walka o klienta indywidualnego, tzw. walk-in – mówi Katarzyna Tomczyk, dyrektor sprzedaży i marketingu w spółce PUHiT zarządzającej m.in. hotelami klasy ekonomicznej i turystycznej w Warszawie.
Czy zasady promocji hoteli niższej klasy różnią się od dotyczących hoteli luksusowych?
Hotele ekonomiczne promuje się według bardzo podobnych zasad co wielogwiazdkowe. Klienci często pochodzą z tych samych przed-siębiorstw – tyle że my kierujemy ofertę do me-nadżerów średniego szczebla, a hotele cztero- i pięciogwiazdkowe do prezesów i właścicieli firm. Reklamujemy się w prasie ekonomicznej
i branżowej. Ulegliśmy także tendencji do tworzenia przez sieci lub grupy hotelowe własnych portali rezerwacyjnych, które dają klientom możliwość szybkiego zapoznania się z ofertą oraz uzyskania preferencyjnej ceny, a także uczestniczenia w programie lojalnościowym. Nie można jednak zapominać o obecności w międzynarodowych platformach rezerwacyjnych. Obecnie są nich dostępne tylko nieliczne hotele ekonomiczne, za to w całkiem licznym towarzystwie hoteli luksusowych. Wspomniane platformy to: expedia.com, hotels.com, hotelbeds.com. Oprócz tego warto zadbać o obecność hotelu w przewodnikach dla turystów zagranicznych.
Jakie są inne skuteczne metody promocji obiektów klasy ekonomicznej?
Istotnym nośnikiem promocyjnym jest reklama zewnętrzna. Przyznam, że w Warszawie – w prze-ciwieństwie do innych polskich miast – bardzo trudno uzyskać pozwolenie na zawieszenie na słupach małych tabliczek informacyjnych wskazujących na lokalizację hotelu. A takie drogowskazy są niezwykle potrzebne. Warto się pokazywać na wszel-kiego rodzaju nośnikach reklamy zewnętrznej: przystankach komunikacji miejskiej, dworcach autobusowych i kolejowych, na lotniskach. Jest to wyjątkowo skuteczne, choć nie każdego stać na takie rozwiązanie i trzeba wybierać jedną spośród wielu możliwości.
Do jakich gości w ten sposób docieracie?
W tym roku chcemy się skoncentrować na goś- ciach typu walk-in, dlatego będziemy się reklamować w pociągach ekspresowych i InterCity. Interesuje nas też współpraca ze wszystkimi tanimi liniami lotniczymi. Najchętniej sprzedawalibyśmy naszą ofertę w pakiecie z przelotem, ale linie lotnicze niezbyt chętnie decydują się na taką współpracę. Na razie wystarcza nam obecność w ich portalach rezerwacyjnych.
Inne dobre sposoby promocji, również pojedynczych obiektów klasy ekonomicznej, to reklama w taksówkach: naklejki na maskach samochodów, pokrowce z na [...]
Pracowała między innymi dla Groupe Envergure – była odpowiedzialna za sprzedaż hoteli Campanile w Polsce. Wcześniej w krakowskiej firmie head-hunterskiej jako doradca personalny prowadziła projekty rekrutacyjne między innymi dla sieci hotelowych. Zna język francuski i angielski. Skończyła w Krakowie polonistykę i dziennikarstwo w WSP oraz zarządzanie personelem w Akademii Ekonomicznej. Interesuje się podróżami, kinem, narciarstwem, turystyką górską i rowerową, literaturą oraz tańcem.
Dziś nasz najważniejszy cel to walka o klienta indywidualnego, tzw. walk-in – mówi Katarzyna Tomczyk, dyrektor sprzedaży i marketingu w spółce PUHiT zarządzającej m.in. hotelami klasy ekonomicznej i turystycznej w Warszawie.
Czy zasady promocji hoteli niższej klasy różnią się od dotyczących hoteli luksusowych?
Hotele ekonomiczne promuje się według bardzo podobnych zasad co wielogwiazdkowe. Klienci często pochodzą z tych samych przed-siębiorstw – tyle że my kierujemy ofertę do me-nadżerów średniego szczebla, a hotele cztero- i pięciogwiazdkowe do prezesów i właścicieli firm. Reklamujemy się w prasie ekonomicznej
i branżowej. Ulegliśmy także tendencji do tworzenia przez sieci lub grupy hotelowe własnych portali rezerwacyjnych, które dają klientom możliwość szybkiego zapoznania się z ofertą oraz uzyskania preferencyjnej ceny, a także uczestniczenia w programie lojalnościowym. Nie można jednak zapominać o obecności w międzynarodowych platformach rezerwacyjnych. Obecnie są nich dostępne tylko nieliczne hotele ekonomiczne, za to w całkiem licznym towarzystwie hoteli luksusowych. Wspomniane platformy to: expedia.com, hotels.com, hotelbeds.com. Oprócz tego warto zadbać o obecność hotelu w przewodnikach dla turystów zagranicznych.
Jakie są inne skuteczne metody promocji obiektów klasy ekonomicznej?
Istotnym nośnikiem promocyjnym jest reklama zewnętrzna. Przyznam, że w Warszawie – w prze-ciwieństwie do innych polskich miast – bardzo trudno uzyskać pozwolenie na zawieszenie na słupach małych tabliczek informacyjnych wskazujących na lokalizację hotelu. A takie drogowskazy są niezwykle potrzebne. Warto się pokazywać na wszel-kiego rodzaju nośnikach reklamy zewnętrznej: przystankach komunikacji miejskiej, dworcach autobusowych i kolejowych, na lotniskach. Jest to wyjątkowo skuteczne, choć nie każdego stać na takie rozwiązanie i trzeba wybierać jedną spośród wielu możliwości.
Do jakich gości w ten sposób docieracie?
W tym roku chcemy się skoncentrować na goś- ciach typu walk-in, dlatego będziemy się reklamować w pociągach ekspresowych i InterCity. Interesuje nas też współpraca ze wszystkimi tanimi liniami lotniczymi. Najchętniej sprzedawalibyśmy naszą ofertę w pakiecie z przelotem, ale linie lotnicze niezbyt chętnie decydują się na taką współpracę. Na razie wystarcza nam obecność w ich portalach rezerwacyjnych.
Inne dobre sposoby promocji, również pojedynczych obiektów klasy ekonomicznej, to reklama w taksówkach: naklejki na maskach samochodów, pokrowce z na [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz