STYCZEŃ
- Choice Hotels International podpisuje umowę z siecią Hotel System na franczyzę swoich marek Quality (3-gwiazdkowe hotele HS we Wrocławiu, Krakowie, Poznaniu i Katowicach), Comfort (w Katowicach) oraz Clarion (Grand Baltic w Dźwirzynie)
- andel’s Łódź zostaje zwycięzcą trzeciej edycji konkursu „Hotel z Pomysłem” organizowanego przez HOTELARZA
- Rusza 3-gwiazdkowy hotel Tanzanit w Jesionce woj. lubuskie z 58 pokojami, zapleczem konferencyjnym na 300 osób i strefą Wellness z basenem, saunami i gabinetami odnowy biologicznej
- Hotel Sympozjum w Krakowie obniża swą kategorię z pięciu do czterech gwiazdek
- Orbis S.A. sprzedaje swoją spółkę Orbis Travel funduszowi private equity Enterprise Investors. Orb is Tr avel we wrześniu bankrutuje, a część odium spada na Orbis S.A., choć nie jest on już właścicielem tego biura podróży
- Kończy działalność Polskie Stowarzyszenie Hotelarstwa i Tur ystyki, które powstało w 1996 roku jako organizacja skupiająca pracowników firm hotelarskich powstałych z przekształcenia dawnych przedsiębiorstw usług socjalnych i hotelarskich, jak PUHIT
- Grupa Geovita, posiadająca 11 obiektów noclegowych PGNiG w górach i nad morzem, przejmuje w zarządzanie 4-gwiazdkowy hotel Or ient w Krakowie. Planuje też stworzenie ze swoich obiektów 3-gwiazdkowej sieci
LUTY
- Spółka Immobile, operator polskiej sieci Hotele Focus, podpisuje umowę z Colliers International na doradztwo przy rozwoju marki, która chce mieć w ciągu pięciu lat około 15 hoteli
- W Łodzi otwarty zostaje 3-gwiazdkowy hotel Borowiecki z 56 pokojami, trzema salami konferencyjnymi i łóżkami o ponadstandardowej długości (2,2 m), ponieważ hotel liczy na drużyny koszykarzy i siatkarzy
- Echo Investment kupuje od miasta 2-hektarową działkę we Wrocławiu przy Dworcu PKP za 6,6 mln zł. Chce tam postawić w ciągu trzech lat kompleks biurowo-hotelowy
- PUHIT ogłasza plany wybudowania 4-gwiazdkowego hotelu konferencyjnego w Warszawie na Mokotowie z 200 pokojami. Hotel miałby działać pod międzynarodową marką, które jest wybierana
- Ewa Szczepańska, wcześniej dyrektor marketingu i sprzedaży we wrocławskim hotelu Scandic (a przedtem w Holiday Inn), została dyrektor generalną 4-gwiazdkowego hotelu Sielanka nad Pilicą
MARZEC
- Otwarty zostaje 4-gwiazdkowy hotel Angelo w Katowicach z 203 pokojami i blisko 1 tys. mkw. pow. konferencyjnej, to pierwszy obiekt tej marki w Polsce, stworzony przez Warimpex i Vienna Hotelmanagement
- Rusza 4-gwiazdkowy hotel Ar senal Palace w Chorzowie ze 115 pokojami, czteropoziomową restauracją, siedmioma salami konferencyjnymi na 450 osób oraz Termami Cesarskimi
- Rusza 3-gwiazdkowy hotel DeSilva w Warszawie w okolicach Okęcia ze 117 pokojami i siedmioma salami konferencyjnymi. To trzeci hotel tej polskiej marki po Piasecznie i Pyrzowicach
- W Gorzowie Wlkp. w budynku po byłym Domu Kultury Kolejarz rusza 3-gwiazdkowy hotel Fado z 33 stylowo urządzonymi pokojami i salą bankietową o wysokości 8 m
- Skarb Państwa sprzedał za 11 mln zł dwa hotele we Włocławku: 3-gwiazdkowy Zajazd Polski z 38 pokojami i 1-gwiazdowe Ku jawy z 95 pokojami. Nabywcą jest Andrzej Rozbicki, który posiada już we Włocławku 4-gwiazdkowy hotel Młyn
- Sejm uchwala nowelizację ustawy o usług ach turystycznych. W części hotelarskiej wprowadza jedynie kosmetyczne zmiany, większe są w części dotyczącej rynku biur podróży
KWIECIEŃ
- Rusza 4-gwiazdkowy hotel Dana SPA w Zielonej górze z 62 pokojami i SPA o pow. 2,8 tys. mkw. Koszt inwestycji to 30 mln zł
- Rusza Remes SPA & Sp orT w Opalenicy pod Poznaniem z 58 pokojami, 20 boiskami oraz Centrum SPA z ośmioma gabinetami, basenem, jacuzzi, saunami, biczami wodnymi, kriokomorą oraz siłownią, salą fitness i salą do yogi. Hotel zostaje wybrany na Centrum Pobytowe Euro 2012
- Novotel Poznań przechodzi remont, unowocześnia się i podnosi kategorię do czterech gwiazdek
- Władze Łodzi nakładają 10 mln zł kary na firmę Bacoli Properties za niewybudowanie w terminie do kwietnia 2010 5-gwiazdkowego hotelu. Spółka kupiła atrakcyjn
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz