Rekrutacja z perspektywy kandydata

Autor: Dorota Trojanowska
Wielu pracodawców postrzega procesy rekrutacyjne jako trudne i kosztowne. Zwłaszcza w obszarze stanowisk, gdzie funkcjonuje „rynek pracownika”, wiele wysiłku należy włożyć w pozyskanie wartościowej osoby. Szczególnie frustrującym momentem jest ten, gdy starannie wyselekcjonowany kandydat, zaakceptowany przez przełożonych, po otrzymaniu ostatecznej oferty wycofuje się z procesu rekrutacji. Dlaczego tak się dzieje? Przyjrzyjmy się rekrutacji oczami kandydata. Potencjalny kandydat pozyskuje informację o wakacie i otwartym procesie rekrutacji. Zanim ją jednak uzyska, pracodawca musi podjąć szereg decyzji co do sposobu realizacji procesu (własnymi siłami czy z pomocą headhuntera) i metod poszukiwania (bezpośrednio z rynku czy poprzez ogłoszenie). Pracodawca uruchamia proces Bardzo istotne na tym etapie jest precyzyjne określenie potrzeb pracodawcy, a co za tym idzie zestawu niezbędnych cech, umiejętności i kompetencji poszukiwanego kandydata. Trzeba określić miejsce w strukturze organizacyjnej dla tej osoby, planowaną ścieżkę rozwoju, dokładnie opisać zadania i cele przez nią stawiane. Etap określania profilu poszukiwanej osoby może wpłynąć znacząco na dalszy przebieg rekrutacji. Kiedy informacja o rozpoczęciu procesu wyjdzie na rynek, musi być sformułowana w sposób ostateczny i pozostać jednolita do samego końca rekrutacji. Staje się ona informacją publiczną, również przekazywaną nieformalnymi kanałami. Oczywiście może się pojawić potrzeba modyfikacji profilu, ale musi być ona uzasadniona konkretną sytuacją, np. zmianą polityki marketingowej hotelu, nową inwestycją itp. Kandydaci uważnie analizują oferty pracy i są szczególnie mocno wyczuleni na wszelkie nieścisłości pojawiające się w komunikatach pracodawcy. Pewna trudność w zachowaniu spójnego przekazu może się pojawić przy współpracy pracodawcy z zewnętrzną firmą rekrutacyjn [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *