Warimpex zanotował 15-procentowy wzrost przychodów z działalności hotelarskiej w trzecim kwartale tego roku z 23,1 mln euro w 2009 roku do 27 mln. Od początku roku przychody wzrosły z 58 do 69,6 mln euro. Rośnie obłożenie hoteli w Polsce.
Obłożenie warszawskiego hotelu Intercontinental, w którym Warimpex posiada połowę udziałów, przez pierwsze trzy kwartały wyniosło 78 proc. w porównaniu z 71 proc. rok wcześniej. W drugim hotelu w Warszawie – Sobieski wyniosło ono 59 proc., o dwa więcej niż w tym samym okresie roku poprzedniego. O 2 proc. wzrosło też obłożenie krakowskiego Chopina do 69 proc., a o 4 proc. hotelu andel’s Kraków – do 73 proc., jednak średnia cena za pokój w krakowskich hotelach Warimpeksu lekko spadła, podczas gdy w warszawskich wzrosła. Łódzki andel’s, który ruszył w połowie ubiegłego roku, uzyskał w pierwszych trzech kwartałach 50 proc. obłożenia, a Amber Baltic w Międzyzdrojach 45 proc. (wzrost o 1 proc.). – Zanotowaliśmy kontynuację w zakresie poprawy wskaźników obłożenia naszych hoteli oraz stabilizacji cen pokoi. Tendencja ta opiera się na wyraźnie korzystniejszych warunkach rynkowych z jednej strony i dobrej jakości naszych nieruchomości z drugiej strony – stwierdził Franz Jurkowitsch, prezes Warimpeksu. – Na rynkach środkowo- i wschodnioeuropejskich istnieją jednak w dalszym ciągu duże różnice. Rumunia i Czechy podnoszą się po kryzysie na dość niskim poziomie, natomiast Polska, Niemcy i Francja notują wciąż silniejsze pozytywne impulsy. Wzrost przychodów o blisko 12 mln euro w pierwszych trzech kwartałach spowodowany został przez nowo otwarte w roku 2009 i 2010 hotele andel’s w Berlinie, Łodzi oraz Angelo w Katowicach, które, według zarządu Warimpeksu, „zanotowały doskonały start na rynku” oraz wyższe obroty głównie w Paryżu i w Warszawie. Zysk z działalności hotelarskiej wyniósł 15,8 mln euro, podczas gdy w 2009 roku było to 69 mln euro strat z powodu odpisów amortyzacyjnych.
Obłożenie warszawskiego hotelu Intercontinental, w którym Warimpex posiada połowę udziałów, przez pierwsze trzy kwartały wyniosło 78 proc. w porównaniu z 71 proc. rok wcześniej. W drugim hotelu w Warszawie – Sobieski wyniosło ono 59 proc., o dwa więcej niż w tym samym okresie roku poprzedniego. O 2 proc. wzrosło też obłożenie krakowskiego Chopina do 69 proc., a o 4 proc. hotelu andel’s Kraków – do 73 proc., jednak średnia cena za pokój w krakowskich hotelach Warimpeksu lekko spadła, podczas gdy w warszawskich wzrosła. Łódzki andel’s, który ruszył w połowie ubiegłego roku, uzyskał w pierwszych trzech kwartałach 50 proc. obłożenia, a Amber Baltic w Międzyzdrojach 45 proc. (wzrost o 1 proc.). – Zanotowaliśmy kontynuację w zakresie poprawy wskaźników obłożenia naszych hoteli oraz stabilizacji cen pokoi. Tendencja ta opiera się na wyraźnie korzystniejszych warunkach rynkowych z jednej strony i dobrej jakości naszych nieruchomości z drugiej strony – stwierdził Franz Jurkowitsch, prezes Warimpeksu. – Na rynkach środkowo- i wschodnioeuropejskich istnieją jednak w dalszym ciągu duże różnice. Rumunia i Czechy podnoszą się po kryzysie na dość niskim poziomie, natomiast Polska, Niemcy i Francja notują wciąż silniejsze pozytywne impulsy. Wzrost przychodów o blisko 12 mln euro w pierwszych trzech kwartałach spowodowany został przez nowo otwarte w roku 2009 i 2010 hotele andel’s w Berlinie, Łodzi oraz Angelo w Katowicach, które, według zarządu Warimpeksu, „zanotowały doskonały start na rynku” oraz wyższe obroty głównie w Paryżu i w Warszawie. Zysk z działalności hotelarskiej wyniósł 15,8 mln euro, podczas gdy w 2009 roku było to 69 mln euro strat z powodu odpisów amortyzacyjnych.
Dodaj komentarz