Jak wynika z danych przygotowanych na podstawie rezerwacji dokonanych poprzez platformę Hotele.pl w czerwcu w porównaniu do maja br. odnotowano spadek średniej ceny pokojonocy w polskich hotelach. Spadek wyniósł 2,15%, a średnia cena wyniosła 227,12 zł. Ceny w czerwcu br. były również niższe niż w roku poprzednim, spadek w ujęciu r/r wyniósł 1,34%.
Największy spadek cen w odniesieniu do poprzedniego miesiąca zanotowano w hotelach o najniższym standardzie. W przypadku hoteli 2* spadek średniej ceny wyniósł 5,7%, natomiast hotele 1* były tańsze o 4,2%.
Wzrost średniej ceny pokojonocy zanotowano jedynie w przypadku hoteli 3* (wzrost o 0,9%) oraz hoteli o najwyższym standardzie, 5*, które były w porównaniu do maja droższe o 1,3%.
Średnia cena pokojonocy – hotele wg standardu
Analizując średni poziom cen w przypadku najpopularniejszych miast, w większości przypadków mieliśmy do czynienia ze znacznym spadkiem cen. Najbardziej w Katowicach, gdzie cena pokojonocy spadła o 11,2%, oraz w Krakowie, gdzie zanotowano spadek o 9,9%. Spośród największych miast średnia cena wzrosła jedynie w Gdańsku (3,75%) oraz w Poznaniu (1,77%).
Kategoria obiektu
W czerwcu klienci Hotele.pl najchętniej rezerwowali pobyt w hotelach 3*. Udział hoteli o tym standardzie w ogólnej liczbie rezerwacji wyniósł 50,3%, i był wyższy w stosunku do maja o 1,1 pp. Również w stosunku do analogicznego okresu w roku 2014, udział hoteli 3* wzrósł o 0,49 pp. Najrzadziej były rezerwowane najdroższe hotele o standardzie 5*, których udział wyniósł w czerwcu 1,9%.
Analizując w ujęciu rok do roku ranking popularności miast, zwraca uwagę duży spadek udziału w łącznej liczbie rezerwacji hoteli z Łodzi oraz Katowic. Udział tych miast spadł odpowiednio o 23,9% i 23,1%. Największy wzrost udziału w łącznej liczbie rezerwacji odnotował Poznań (wzrost o 10,4%).
Średnie ceny pokojonocy w hotelach w największych miastach
Wśród największych miast najwyższy wzrost średniej ceny odnotowały obiekty w Warszawie i Poznaniu. Najwyższy spadek odnotowały obiekty we Wrocławiu.
Ludzie nie mają pomysłów jak przyciągnąc klienta. Ja ostatnio byłem w hotelu pod Mławą, gdzie furorę robią fantazyjne motywy z napinanych sufitów w holu, w jadalni i przy recepcji i od razu zjechało im sie wiecej gości. Pytałem nawet wlasciciela skad taki zamówił i zapisał mi strone http://sufitywarszawa.pl/ , widzę, że ciekawych wzorów jest tam sporo.
hahahaha, świetny sposób na reklamę swojej firmy! Ale żeby „fantazyjne motywy z napinanych sufitów w holu, w jadalni i przy recepcji” powodowały, że więcej gości się zjechało….. Myślę, że tyle się nie da wypić, żeby to „łyknąć” 🙂