Rozmowa z Jerzym Warszawskim, prezesem firmy Lanwar, produkującej kosmetyki i galanterię hotelową, która zdobyła Nagrodę Ministra Gospodarski na najbardziej przedsiębiorczą firmę, eksportera i innowatora na targach WorldHotel 2010
Jak kategoria hotelu i jego funkcja wpływa na dobór kosmetyków do obiektu? W zasadzie rodzaj hotelu, czy to biznesowy czy turystyczny, nie ma znaczenia dla rodzaju wybieranych kosmetyków. Decyduje tu kategoria i prestiż obiektu. Ustawa o kategoryzacji obiektów noclegowych narzuca jedynie typ kosmetyku i galanterii, jaka musi znaleźć się w łazience lub pokoju w zależności od liczby posiadanych gwiazdek. Natomiast jaki to będzie rodzaj, decyduje już sam personel, służby pięter i zaopatrzenia. Niewątpliwie ma tu znaczenie cena, jaką gość płaci za pokój. I tak w obiekcie 2-gwiazdkowym z ceną 150 zł za noc znajdziemy saszetkę o pojemności 9 ml z szamponem i żelem do ciała oraz mydełko 12-gramowe w opakowaniu typu flow-pack o łącznej wartości ok. 0,90 gr, a w 5-gwiazdkowym hotelu z ceną 450 zł będą to buteleczki 40–50 ml z szamponem, płynem do kąpieli, balsamem do ciała i mydło w gramaturze min. 40 gramów o wartości ok. 3 zł. W obu przypadkach jest to wartość około 0,6 proc. ceny za pokój. Nie jest to znacząca pozycja w kosztach eksploatacyjnych, ale mająca duże znaczenie dla gości, dla ich komfortu osobistego. Dziwię się czasami niefrasobliwości hotelarzy, którzy kieruj [...]
Jak kategoria hotelu i jego funkcja wpływa na dobór kosmetyków do obiektu? W zasadzie rodzaj hotelu, czy to biznesowy czy turystyczny, nie ma znaczenia dla rodzaju wybieranych kosmetyków. Decyduje tu kategoria i prestiż obiektu. Ustawa o kategoryzacji obiektów noclegowych narzuca jedynie typ kosmetyku i galanterii, jaka musi znaleźć się w łazience lub pokoju w zależności od liczby posiadanych gwiazdek. Natomiast jaki to będzie rodzaj, decyduje już sam personel, służby pięter i zaopatrzenia. Niewątpliwie ma tu znaczenie cena, jaką gość płaci za pokój. I tak w obiekcie 2-gwiazdkowym z ceną 150 zł za noc znajdziemy saszetkę o pojemności 9 ml z szamponem i żelem do ciała oraz mydełko 12-gramowe w opakowaniu typu flow-pack o łącznej wartości ok. 0,90 gr, a w 5-gwiazdkowym hotelu z ceną 450 zł będą to buteleczki 40–50 ml z szamponem, płynem do kąpieli, balsamem do ciała i mydło w gramaturze min. 40 gramów o wartości ok. 3 zł. W obu przypadkach jest to wartość około 0,6 proc. ceny za pokój. Nie jest to znacząca pozycja w kosztach eksploatacyjnych, ale mająca duże znaczenie dla gości, dla ich komfortu osobistego. Dziwię się czasami niefrasobliwości hotelarzy, którzy kieruj [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
A moim zdaniem kosmetyki to znaczny koszt. Mydło w tubach schodzi błyskawicznie, nie wiem po co goście tyle tego zużywają
Szanowny Panie Michale,
Bywam dość często w różnych hotelach. Proszę uwierzyć, klienci oszczędnie albo nawet wcale zużywają w hotelach mydła o kiepskiej jakości a takie czasami bywają. Wtedy po prostu kupuje się inne do własnego użytku.Wrażenie jednak pozostaje… Nie jest to zatem dobry sposób na oszczędności.
W czasie urlopu corocznie wracam do tego samego znanego hotelu w Ustce. Dlaczego? Bo czuję się tam rozpieszczana czego elementem wśród wielu innych są dobre kosmetyki w łazience, czyste, codziennie zmieniane białe (a więc budzące zaufanie) ręczniki a nawet sympatyczne mięciutkie kapcie poranne. Sadzę, że opłaca się traktować podmiotowo i z szacunkiem swoich klientów bez względu na ilość gwiazdek. Przekłada się to bezpośrednio na wyniki biznesowe.