Autor: Wiktor Kołakowski
Odchodzenie od surowców naturalnych mogących wywoływać alergię, coraz powszechniejsze stosowanie zestawów kontynentalnych (materac + materac) kosztem łóżek skrzyniowych i rezygnacja z narzut na rzecz bieżników – łóżka w pokojach hotelowych przechodzą małą rewolucję.
Goście przyjeżdżają do hotelu na nocleg, czyli żeby się wyspać. Tak więc bez względu na obudowanie obiektów kolejnymi funkcjami: gastronomicznymi, konferencyjnymi, SPA itp., w hotelu zawsze najważniejsze będzie łóżko. Każdy inwestor myśląc o otwarciu swojego hotelu, jakikolwiek by miał na niego pomysł, zawsze musi trafić, bezpośrednio lub pośrednio, do ich producenta i poważnie się zastanowić na wyborem. A jest się nad czym zastanawiać, ponieważ tak jak i w innych asortymentach wyposażenia dla tej branży, łóżka hotelowe to zupełnie inna bajka niż te kupowane do użytku domowego. Do tego należy dodać zmieniające się cały czas technologie, materiały i rozwiązania, stosowane w sektorze łóżek hotelowych, które właściciele i dyrektorzy obiektów noclegowych muszą bacznie obserwować, żeby nagle nie okazało się, że „goście nocują gdzie indziej”, bo tam się lepiej wysypiają. Są też jednak niezmienne zasady, które należy znać, by nie wyjść na dyletanta w swojej profesji. Dlatego zapytaliśmy producentów i dostawców łóżek (co w tej branży bardziej znaczy – materacy) o podstawy – co każdy hotelarz powinien wiedzieć zamawiając łóżko do swojego obiektu; o niuanse – jaki wpływ ma, jeśli ma, kategoria hotelu i jego przeznaczenie na kwestię wyboru łóżek oraz o przyszłość – w którą stronę idą najnowsze rozwiązania związane z tym zakresem wyposażenia CO KAŻDY HOTELARZ (INWESTOR , WŁAŚCICIEL , MANA GER ) POWINIEN WIEDZIEĆ , ZAMAWIA JĄC ŁÓŻKA I POŚCIEL DO SWO JEGO OBIE KTU ?
DAMIAN KNIEJSKI, dyrektor działu hoteli w firmie Janpol
Hotelarz powinien być świadomy swoich decyzji, wybierać to, co pasuje do standardu hotelu, jego stylu i wizerunku. Łóżka hotelowe produkowane są w dwóch wersjach: tradycyjnej – drewniana lub metalowa konstrukcja, do której wkładany jest materac, lub kontynentalnej. Choć oba warianty mają wiele zalet, korzystniejsza jest wersja kontynentalna. Pozwala ona m.in. na:
BARTŁOMIEJ ŚWITKOWSKI, kierownik salonu Hastens Concept Store Gdańsk
Każdy inwestor powinien skupić się na tym, by łóżka były wygodne, a nie na ich efektownym wyglądzie. W żadnym miejscu nie spędzamy tyle czasu co w łóżku, tzn. ok. 1/3 życia. Czy to w hotelu [...]
Goście przyjeżdżają do hotelu na nocleg, czyli żeby się wyspać. Tak więc bez względu na obudowanie obiektów kolejnymi funkcjami: gastronomicznymi, konferencyjnymi, SPA itp., w hotelu zawsze najważniejsze będzie łóżko. Każdy inwestor myśląc o otwarciu swojego hotelu, jakikolwiek by miał na niego pomysł, zawsze musi trafić, bezpośrednio lub pośrednio, do ich producenta i poważnie się zastanowić na wyborem. A jest się nad czym zastanawiać, ponieważ tak jak i w innych asortymentach wyposażenia dla tej branży, łóżka hotelowe to zupełnie inna bajka niż te kupowane do użytku domowego. Do tego należy dodać zmieniające się cały czas technologie, materiały i rozwiązania, stosowane w sektorze łóżek hotelowych, które właściciele i dyrektorzy obiektów noclegowych muszą bacznie obserwować, żeby nagle nie okazało się, że „goście nocują gdzie indziej”, bo tam się lepiej wysypiają. Są też jednak niezmienne zasady, które należy znać, by nie wyjść na dyletanta w swojej profesji. Dlatego zapytaliśmy producentów i dostawców łóżek (co w tej branży bardziej znaczy – materacy) o podstawy – co każdy hotelarz powinien wiedzieć zamawiając łóżko do swojego obiektu; o niuanse – jaki wpływ ma, jeśli ma, kategoria hotelu i jego przeznaczenie na kwestię wyboru łóżek oraz o przyszłość – w którą stronę idą najnowsze rozwiązania związane z tym zakresem wyposażenia CO KAŻDY HOTELARZ (INWESTOR , WŁAŚCICIEL , MANA GER ) POWINIEN WIEDZIEĆ , ZAMAWIA JĄC ŁÓŻKA I POŚCIEL DO SWO JEGO OBIE KTU ?
DAMIAN KNIEJSKI, dyrektor działu hoteli w firmie Janpol
Hotelarz powinien być świadomy swoich decyzji, wybierać to, co pasuje do standardu hotelu, jego stylu i wizerunku. Łóżka hotelowe produkowane są w dwóch wersjach: tradycyjnej – drewniana lub metalowa konstrukcja, do której wkładany jest materac, lub kontynentalnej. Choć oba warianty mają wiele zalet, korzystniejsza jest wersja kontynentalna. Pozwala ona m.in. na:
- łączenie łóżek
- sprawne czyszczenie powierzchni pod tym meblem
- szybką i łatwą wymianę pościeli.
BARTŁOMIEJ ŚWITKOWSKI, kierownik salonu Hastens Concept Store Gdańsk
Każdy inwestor powinien skupić się na tym, by łóżka były wygodne, a nie na ich efektownym wyglądzie. W żadnym miejscu nie spędzamy tyle czasu co w łóżku, tzn. ok. 1/3 życia. Czy to w hotelu [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz