Pościelowe mody czyli co położyć na łóżko

Autor: Wiktor Kołakowski
Jakie parametry powinna spełniać pościel używana w hotelu; z jakich materiałów; na co zwracać uwagę kupując ją, a potem użytkując w swoim obiekcie, aby służyła jak najdłużej? Pytania te są ważne dla inwestorów i hotelarzy, bo od wygody łóżka i stanu pościeli w znaczącej mierze zależy ocena hotelu przez gościa.
Coraz częściej hotele rezygnują ze stosowania narzut zasłaniających całe łóżko i zastępują je bieżnikami. Z tego względu pościel – wzór, ułożenie poduszek na łóżku – zaczyna odgrywać rolę elementu aranżacji wnętrza.
Kolory i wzory Trendy w doborze pościeli hotelowej nie ulegają wielkim zmianom. Dominuje biel (ewentualnie jej odcienie, jak kolor kremowy), z wielu względów: estetycznych, psychologicznych i ekonomicznych. Biel stwarza wrażenie czystości i świeżości, co ma podstawowe znaczenie w przypadku hotelu, gdzie gość ma świadomość, że wcześniej w tej samej pościeli spał ktoś inny, i woli sobie nawet nie wyobrażać, kto. Śnieżna biel dobrze wypranej pościeli sprawia wrażenie, jakby był to zupełnie nowy komplet prosto ze sklepu, a co bardziej przeczulony gość może ją sobie nawet obejrzeć centymetr po centymetrze, aby przekonać się, że „nic nie zostało”. Z tym wiąże się konieczność prania pościeli w wysokich temperaturach, najczęściej traktowana jest też silnymi środkami chemicznymi (choć obecnie profesjonalne pralnie stosują też środki piorące w niższych temperaturach), a do tego prana jest co kilka dni, czyli kilkaset razy w ciągu całego jej użytkowania. W takich warunkach kolory szybko blakną, a poza tym technologia, dzięki której można je nanosić na tkaninę, powoduje jednocześnie osłabienie jej parametrów, przez co jest ona jeszcze bardziej narażona na szybsze zniszczenie. Wreszcie, zakup pościeli w jednolitym kolorze powoduje, że nie ma problemów z uzupełnianiem jej ubytków (ostatecznie nawet od innego producenta), w przeciwieństwie do wzorzystych kompletów, których kiedyś może po prostu zabraknąć w asortymencie dostawcy. Poza tym biel, czy różne jej odcienie, jest neutralna, więc pasuje do każdego wystroju wnętrz. Ale brak koloru nie oznacza, że muszą to być gładkie materiały. Producenci galanterii pościelowej prześcigają się w uatrakcyjnianiu splotów, czyli sposobów przeplatania przędzy w tkaninie dla osiągnięcia odpowiedniego wzoru. W hotelowych tkaninach pościelowych dominują paski o szerokościach od 0,2 do 3 cm (najczęściej 0,5 lub 2 cm), co również wynika ze względów ekonomicznych, zapewniających łatwość uzupełniania tego asortymentu. Ale coraz częściej hotele decydują się na nowe rozwiązania, najczęściej drobne wzory w postaci rombów, kratek itp. Coraz częściej na pościeli pojawia się również logo hotelu. Z drugiej strony, takie standardowe podejście do kolorystyki pościeli stwarza szansę dla obiektów, które chcą przyciągnąć klientów swoją oryginalnością i designem, wtedy kolorowa pościel w odważne wzory może stanowić o wyróżnieniu się ich oferty na tle konkurencji. Tylko muszą pamiętać o wszystkich ograniczeniach wynikających z użycia tego typu pościeli. W hotelach butikowych, ulokowanych w obiektach zabytkowych i wyższych kategorii, pościel coraz częściej jest postrzegana jako sposób na zindywidualizowanie wystroju, co jest związane m.in. z faktem zastępowania narzut bieżnikami. Stąd takie obiekty również przykładają dużą wagę do poszukiwania indywidualnych wzorów. Przeciwnym kierunkiem jest powrót do tkanin zupełnie gładkich, ale o najwyższych parametrach, żeby odróżnić się od innych hoteli coraz częściej wykorzystujących różne wzory splotów.

Bawełna i poliestry
Wytrzymałość i jakość pościeli zależy od materiałów użytych do ich produkcji. Najczęściej korzysta się z tkanin w 100 procentach bawełnianych, co [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *