Autor: Robert Pysz
Autor jest członkiem HJELP Interdisciplinary Consulting Group,
wykładowcą z zakresu PR i języka promocji Planując strategię PR, bez względu na branżę, jednym z pierwszych celów powinno być określenie jej odbiorców. W przypadku branży hotelarskiej nie jest to zadanie najłatwiejsze, gdyż z hotelu korzystają bardzo różne osoby, niemniej jednak wyodrębnienie grupy lub grup docelowych pozwala na późniejszy właściwy dobór narzędzi i technik PR. I wszystko byłoby jak należy, gdyby nie fakt, że struktura komunikacji wizerunkowej jest nieco bardziej rozbudowana i nie ogranicza się do relacji firma – klient. Pomiędzy właścicielem hotelu a potencjalnym jego gościem funkcjonują jeszcze co najmniej dwie grupy pośredniczące: pion wewnętrzny (lub firma zewnętrzna), odpowiedzialny za public relations, oraz media (dziennikarze). Mamy więc do czynienia z przynajmniej dwustopniowym „filtrowaniem” przekazywanej informacji, w którym bardzo istotną rolę odgrywają delikatne nieraz relacje pomiędzy specjalistą PR a dziennikarzem.
Delikatne relacje PR – dziennikarz Podstawową funkcją mediów jest selekcjonowanie i przekazywanie informacji. Należy pamiętać, że w przypadku dziennikarzy głównym czynnikiem wpływającym na ocenę komunikatu, a więc decyzję o jego przekazie bądź wstrzymaniu, jest nie tylko wartość samego materiału, ale także… jakość relacji z jego nadawcą. Od tego, jak będą się owe relacje układały, zależy więc w znacznym stopniu efekt końcowy, czyli informacja docierająca bezpośrednio do klienta. Przyjmując, że dziś dziennikarz odgrywa coraz częściej rolę showmana, a nie specjalisty w danej dziedzinie, zadaniem PR-owca staje się dopasowanie komunikatu do jego wymagań. Ta wyraźnie uprzywilejowana rola medium w przekazie wizerunkowym ma jednak także drugą stronę – dziennikarze nie mogą funkcjonować bez informacji, toteż współpraca firmy z mediami przynosi zawsze wzajemne korzyści, a więc ma charakter nie tyle zależności, ile symbiozy.
Reguła 5F
We wszelkich kontaktach z mediami warto przestrzegać określonych zasad współpracy – czy to wypracowanych wieloletnią praktyką i wynikających ze znajomości ludzi i branży, czy też zwyczajni [...]
wykładowcą z zakresu PR i języka promocji Planując strategię PR, bez względu na branżę, jednym z pierwszych celów powinno być określenie jej odbiorców. W przypadku branży hotelarskiej nie jest to zadanie najłatwiejsze, gdyż z hotelu korzystają bardzo różne osoby, niemniej jednak wyodrębnienie grupy lub grup docelowych pozwala na późniejszy właściwy dobór narzędzi i technik PR. I wszystko byłoby jak należy, gdyby nie fakt, że struktura komunikacji wizerunkowej jest nieco bardziej rozbudowana i nie ogranicza się do relacji firma – klient. Pomiędzy właścicielem hotelu a potencjalnym jego gościem funkcjonują jeszcze co najmniej dwie grupy pośredniczące: pion wewnętrzny (lub firma zewnętrzna), odpowiedzialny za public relations, oraz media (dziennikarze). Mamy więc do czynienia z przynajmniej dwustopniowym „filtrowaniem” przekazywanej informacji, w którym bardzo istotną rolę odgrywają delikatne nieraz relacje pomiędzy specjalistą PR a dziennikarzem.
Delikatne relacje PR – dziennikarz Podstawową funkcją mediów jest selekcjonowanie i przekazywanie informacji. Należy pamiętać, że w przypadku dziennikarzy głównym czynnikiem wpływającym na ocenę komunikatu, a więc decyzję o jego przekazie bądź wstrzymaniu, jest nie tylko wartość samego materiału, ale także… jakość relacji z jego nadawcą. Od tego, jak będą się owe relacje układały, zależy więc w znacznym stopniu efekt końcowy, czyli informacja docierająca bezpośrednio do klienta. Przyjmując, że dziś dziennikarz odgrywa coraz częściej rolę showmana, a nie specjalisty w danej dziedzinie, zadaniem PR-owca staje się dopasowanie komunikatu do jego wymagań. Ta wyraźnie uprzywilejowana rola medium w przekazie wizerunkowym ma jednak także drugą stronę – dziennikarze nie mogą funkcjonować bez informacji, toteż współpraca firmy z mediami przynosi zawsze wzajemne korzyści, a więc ma charakter nie tyle zależności, ile symbiozy.
Reguła 5F
We wszelkich kontaktach z mediami warto przestrzegać określonych zasad współpracy – czy to wypracowanych wieloletnią praktyką i wynikających ze znajomości ludzi i branży, czy też zwyczajni [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz