Autor: Dagmara Szczepaniuk
Dagmara Szczepaniuk
Autorka, absolwentka Akademii Morskiej w Gdyni, jest pracownikiem Hotelu Novotel Centrum w Gdańsku. Na Wydziale Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Szczecińskiego pisze pracę doktorską z dziedziny marketingu usług hotelarskich. Interesuje się problematyką zarządzania jakością i szeroko pojętym marketingiem usług.
Pozyskanie gościa to dopiero początek. Znacznie istotniejsze jest zatrzymanie go na dłuższy czas a następnie zbudowanie trwałej więzi z nim i firmą, którą reprezentuje. Receptą na skuteczną realizację tych zamierzeń są wymyślone w latach siedemdziesiątych ubiegłego wieku w Stanach Zjednoczonych programy lojalnościowe.
Bonusy dla lojalnych gości
Hotele w ramach programów lojalnościowych oferują gościom różnego rodzaje przywileje:
● express check-in – mniej formalności przy meldowaniu
● możliwość zbierania punktów w zamian za wydatki ponoszone w hotelach, a następnie ich wymiana na nagrody lub darmowe pobyty w hotelu
● możliwość dokonywania rezerwacji nawet na trzy dni przed terminem (niezależnie od rezerwacji przyjętych wcześniej)
● w przypadku niskiego obłożenia wynajmowanie uprzywilejowanym gościom pokoi o wyższym standardzie
w cenie pokoi standardowych
● drink lub upominek na powitanie
● zniżki na noclegi
● możliwość przedłużenia doby hotelowej o kilka godzin
● „wstawka do pokoju” (np. wino, kwiaty, słodycze itp.)
● niepobieranie gwarancji płatności
● w miarę możliwości wynajmowanie stałym gościom ich ulubionych (zawsze tych samych) pokoi.
Oferowane przywileje mają zachęcić gości do ponownego skorzystania z usług hotelu i przywiązać ich do niego. To właśnie dla nich hotelarze starają się tworzyć niemal domową atmosferę – i nie jest to wyłącznie uprzejmość personelu. [...]
Autorka, absolwentka Akademii Morskiej w Gdyni, jest pracownikiem Hotelu Novotel Centrum w Gdańsku. Na Wydziale Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Szczecińskiego pisze pracę doktorską z dziedziny marketingu usług hotelarskich. Interesuje się problematyką zarządzania jakością i szeroko pojętym marketingiem usług.
Pozyskanie gościa to dopiero początek. Znacznie istotniejsze jest zatrzymanie go na dłuższy czas a następnie zbudowanie trwałej więzi z nim i firmą, którą reprezentuje. Receptą na skuteczną realizację tych zamierzeń są wymyślone w latach siedemdziesiątych ubiegłego wieku w Stanach Zjednoczonych programy lojalnościowe.
Bonusy dla lojalnych gości
Hotele w ramach programów lojalnościowych oferują gościom różnego rodzaje przywileje:
● express check-in – mniej formalności przy meldowaniu
● możliwość zbierania punktów w zamian za wydatki ponoszone w hotelach, a następnie ich wymiana na nagrody lub darmowe pobyty w hotelu
● możliwość dokonywania rezerwacji nawet na trzy dni przed terminem (niezależnie od rezerwacji przyjętych wcześniej)
● w przypadku niskiego obłożenia wynajmowanie uprzywilejowanym gościom pokoi o wyższym standardzie
w cenie pokoi standardowych
● drink lub upominek na powitanie
● zniżki na noclegi
● możliwość przedłużenia doby hotelowej o kilka godzin
● „wstawka do pokoju” (np. wino, kwiaty, słodycze itp.)
● niepobieranie gwarancji płatności
● w miarę możliwości wynajmowanie stałym gościom ich ulubionych (zawsze tych samych) pokoi.
Oferowane przywileje mają zachęcić gości do ponownego skorzystania z usług hotelu i przywiązać ich do niego. To właśnie dla nich hotelarze starają się tworzyć niemal domową atmosferę – i nie jest to wyłącznie uprzejmość personelu. [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz