Autor: Jakub B. Bączek
Jakub B. Bączek
Autor jest szkoleniowcem i animatorem czasu wolnego,
autorem książki „Animacja czasu wolnego",
obecnie związany jest z firmą Stageman Polska
Podczas licznych szkoleń, wykładów i spotkań ludzie pytają mnie, „czym jest animacja czasu wolnego?”. Większość kojarzy ją albo z filmami rysunkowymi, albo z tak zwanym KaOwcem (pracownikiem kulturalno- -oświatowym). Animacja jest jednak bardzo dynamicznie rozwijającą się dziedziną turystyki, na której hotele mogą budować swoją przewagę konkurencyjną.
Animacja czasu wolnego jest częścią usług hotelarskich mało jeszcze popularną w Polsce, a wręcz powszechną za granicą. O ile polskie hotele nawet w popularnych regionach turystycznych oferują standard dwóch usług: nocleg + wyżywienie, o tyle hotele zagraniczne z południa Europy, północy Afryki i innych kurortów gwarantują najczęściej standard: nocleg + wyżywienie (często w formie All-Inclusive) + animacja. W naszym kraju ten trzeci obszar uznawany jest za luksus. Ci, którzy odwiedzili jeden z hoteli na Rodos, Majorce, Wyspach Kanaryjskich czy w Egipcie, zapewne spotkali się z programami animacyjnymi, które obejmowały całotygodniowy program. W Polsce trudno jest znaleźć hotel z całotygodniowym programem animacyjnym? Cóż, kilka jest, ale to wciąż tylko „jaskółka”, która – mam nadzieję – doprowadzi do wiosny animacji.
Pięć korzyści z animacji
Jaka jest więc różnica między zagranicznym hotelarzem a hotelarzem polskim, że ten pierwszy zatrudnia kilku animatorów, a ten drugi nie bardzo chce się do animacji przekonać? Myślę, że różnica mentalna. Polscy hotelarze powinni przestać traktować animację czasu wolnego jako niepotrzebny wydatek. Owszem, zatrudnienie kilku animatorów wiąże się z kosztami: trzeba zapewnić im noclegi, wyżywienie, ubezpieczenie i oczywiście zapłacić miesięcznie od 200 do nawet 1000 euro za osobę. To są realne koszty, ale ko [...]
Autor jest szkoleniowcem i animatorem czasu wolnego,
autorem książki „Animacja czasu wolnego",
obecnie związany jest z firmą Stageman Polska
Podczas licznych szkoleń, wykładów i spotkań ludzie pytają mnie, „czym jest animacja czasu wolnego?”. Większość kojarzy ją albo z filmami rysunkowymi, albo z tak zwanym KaOwcem (pracownikiem kulturalno- -oświatowym). Animacja jest jednak bardzo dynamicznie rozwijającą się dziedziną turystyki, na której hotele mogą budować swoją przewagę konkurencyjną.
Animacja czasu wolnego jest częścią usług hotelarskich mało jeszcze popularną w Polsce, a wręcz powszechną za granicą. O ile polskie hotele nawet w popularnych regionach turystycznych oferują standard dwóch usług: nocleg + wyżywienie, o tyle hotele zagraniczne z południa Europy, północy Afryki i innych kurortów gwarantują najczęściej standard: nocleg + wyżywienie (często w formie All-Inclusive) + animacja. W naszym kraju ten trzeci obszar uznawany jest za luksus. Ci, którzy odwiedzili jeden z hoteli na Rodos, Majorce, Wyspach Kanaryjskich czy w Egipcie, zapewne spotkali się z programami animacyjnymi, które obejmowały całotygodniowy program. W Polsce trudno jest znaleźć hotel z całotygodniowym programem animacyjnym? Cóż, kilka jest, ale to wciąż tylko „jaskółka”, która – mam nadzieję – doprowadzi do wiosny animacji.
Pięć korzyści z animacji
Jaka jest więc różnica między zagranicznym hotelarzem a hotelarzem polskim, że ten pierwszy zatrudnia kilku animatorów, a ten drugi nie bardzo chce się do animacji przekonać? Myślę, że różnica mentalna. Polscy hotelarze powinni przestać traktować animację czasu wolnego jako niepotrzebny wydatek. Owszem, zatrudnienie kilku animatorów wiąże się z kosztami: trzeba zapewnić im noclegi, wyżywienie, ubezpieczenie i oczywiście zapłacić miesięcznie od 200 do nawet 1000 euro za osobę. To są realne koszty, ale ko [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Zapraszam do odwiedzenia i zarejestrowania się na nowo powstałym forum, całkowicie poświęconemu animacji czasu wolnego: https://animacja24.fora.pl/
Mam wielką prośbę,
czy ktoś mógłby mi powiedzieć na jakich stronach znajdę ten artykuł w prenumeracie?
Piszę pracę licencjacką i bardzo przydałby mi się ten artykuł.
tam na górze jest napisane, sierpień 2010.