Autor: Wiktor Kołakowski
Wyposażenie 100-pokojowego hotelu w zamki elektroniczne to średnio wydatek rzędu 50 – 70 tys. zł, a do tego dochodzi koszt kart, baterii, montażu i oprogramowania. Dlatego przed podjęciem decyzji o wyborze konkretnego rozwiązania hotelarze powinni dobrze poznać ofertę rynkową i zastanowić się, jaki system będzie najlepszy w przypadku ich obiektu.
System zamków to jeden z najbardziej newralgicznych elementów wyposażenia hotelu. Musi łączyć w sobie takie cechy jak bezpieczeństwo, prostota obsługi, zgodność z wymogami ochrony przeciwpożarowej, estetyka dostosowana do różnego typu wnętrz. Wprawdzie jest jeszcze sporo obiektów, które korzystają z zamków mechanicznych na klucz, jednak standardem w nowych hotelach stają się zamki elektroniczne: magnetyczne, chipowe i zbliżeniowe.
Bezpieczeństwo i kontrola
– Obserwujemy w ostatnim czasie, iż nowe, nawet 1-gwiazdkowe hotele i pensjonaty coraz częściej decydują się na zakup elektronicznych zamków hotelowych inwestując w nowoczesne technologie, które powoli stają się już standardem wyposażenia tych ośrodków, choć jest to powolny trend – przyznaje Sabina Skupień z działu marketingu Astra – Telecom. Przechodzenie na zamki elektronicznych związane jest przede wszystkim z kwestiami bezpieczeństwa – karty nie da się podrobić, gdyż każdorazowo jest ona kodowana na określony co do minuty czas i dekodowywana po wyjeździe gościa. Nie można wykonać nieautoryzowanego duplikatu karty. Zamki takie rejestrują też w pamięci każde otwarcie drzwi, z rozpoznaniem, czy była to karta gościa, czy personelu, a jeśli personelu, to którego konkretnie pracownika. Zazwyczaj zachowują one w pamięci od 200 do 1000 ostatnich zdarzeń. Dzięki tej funkcji eliminuje się też możliwość nadużyć pracowniczych w postaci sprzedaży przez recepcję noclegów „na lewo” bez zarejestrowania tego w systemie hotelowym. Wystarczy co pewien czas sprawdzić stan pamięci zamków i porównać je ze sprzedanymi oficjalnie pokojami. Poza tym daje to możliwość kontrolowania pracy personelu piętrowego. Do tego zamki elektroniczne dają możliwości, których nie mają tradycyjne zamki mechaniczne – zarządzanie systemem kontroli dostępu. Dzięki informacjom zakodowanym na karcie gość za jej pomocą może korzystać z udostępnionych mu zasobów hotelu: SPA, basenu, parkingu czy powierzchni konferencyjnej. Ma dostęp do konkretnego piętra czy budynku.
[...]
System zamków to jeden z najbardziej newralgicznych elementów wyposażenia hotelu. Musi łączyć w sobie takie cechy jak bezpieczeństwo, prostota obsługi, zgodność z wymogami ochrony przeciwpożarowej, estetyka dostosowana do różnego typu wnętrz. Wprawdzie jest jeszcze sporo obiektów, które korzystają z zamków mechanicznych na klucz, jednak standardem w nowych hotelach stają się zamki elektroniczne: magnetyczne, chipowe i zbliżeniowe.
Bezpieczeństwo i kontrola
– Obserwujemy w ostatnim czasie, iż nowe, nawet 1-gwiazdkowe hotele i pensjonaty coraz częściej decydują się na zakup elektronicznych zamków hotelowych inwestując w nowoczesne technologie, które powoli stają się już standardem wyposażenia tych ośrodków, choć jest to powolny trend – przyznaje Sabina Skupień z działu marketingu Astra – Telecom. Przechodzenie na zamki elektronicznych związane jest przede wszystkim z kwestiami bezpieczeństwa – karty nie da się podrobić, gdyż każdorazowo jest ona kodowana na określony co do minuty czas i dekodowywana po wyjeździe gościa. Nie można wykonać nieautoryzowanego duplikatu karty. Zamki takie rejestrują też w pamięci każde otwarcie drzwi, z rozpoznaniem, czy była to karta gościa, czy personelu, a jeśli personelu, to którego konkretnie pracownika. Zazwyczaj zachowują one w pamięci od 200 do 1000 ostatnich zdarzeń. Dzięki tej funkcji eliminuje się też możliwość nadużyć pracowniczych w postaci sprzedaży przez recepcję noclegów „na lewo” bez zarejestrowania tego w systemie hotelowym. Wystarczy co pewien czas sprawdzić stan pamięci zamków i porównać je ze sprzedanymi oficjalnie pokojami. Poza tym daje to możliwość kontrolowania pracy personelu piętrowego. Do tego zamki elektroniczne dają możliwości, których nie mają tradycyjne zamki mechaniczne – zarządzanie systemem kontroli dostępu. Dzięki informacjom zakodowanym na karcie gość za jej pomocą może korzystać z udostępnionych mu zasobów hotelu: SPA, basenu, parkingu czy powierzchni konferencyjnej. Ma dostęp do konkretnego piętra czy budynku.
[...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz