Telewizor w hotelu

Autor: Krzysztof Olszewski, Wiktor Kołakowski
ht_2010_06-8.jpgTelewizor hotelowy to nie tylko odbiornik programów, ale także narzędzie do korzystania z takich usług, jak filmy na życzenie czy room service. Dzięki nowoczesnym odbiornikom można zaoferować gościom także dostęp do portali internetowych, telefonii Skype, czy jego własnych urządzeń audio-wideo.


Każdy inwestorów hotelowy w pewnym momencie musi zadecydować, jaki produkt będzie dla niego najlepszy. – Na pierwszy rzut oka, to przecież żaden problem. Wysyłamy zapytanie ofertowe do kilku poważnych dystrybutorów, wybieramy markę, wielkość odbiornika, negocjujemy cenę i finalizujemy transakcję. Jednakże rzeczywistość jest bardziej złożona i wymusza szersze poznanie tematu – mówi Marek Hilla, ekspert rynku hotelarskiego i b. dyrektor trzygwiazdkowych hoteli na Pomorzu (m.in. Aureus w Gdańsku). – Po pierwsze musimy sobie odpowiedzieć na pytanie, jakie są nasze oczekiwania względem przedmiotu zakupu oraz do kogo skierowany jest nasz produkt i nasza usługa. Zdarza się, iż inwestor nie zdaje sobie sprawy, jakie możliwości daje nam współczesny odbiornik telewizyjny oraz jak istotne jest zastosowanie właściwej infrastruktury teletechnicznej.


Kopiuj i przenieś


Hilla uważa, że jeśli nasz odbiornik ma głównie służyć jako narzędzie informacji i rozrywki, możemy zdecydować się na zakup urządzenia z podstawowymi funkcjami hotelowymi, tzw. niesystemowy telewizor hotelowy. W prostszych odbiornikach klient otrzymuje zaawansowany tryb hotelowy, w skład którego wchodzą:
  • szybkie klonowanie ustawień (programujemy jeden odbiornik, a następnie „kopiujemy i przenosimy” ustawienia na kolejne urządzenia za pomocą USB),
  • komunikat powitalny na ekranie,
  • blokada maksymalnej głośności,
  • blokada przedniego panelu sterowania,
  • programowanie początkowego kanału,
  • blokada dostępu do menu,
  • programowanie ustawień energooszczędnych.


Jednakże, jeśli zależy nam na dostarczeniu wysokiej jakości usług, powinniśmy w pełni wykorzystać możliwości, jakie dają nam współczesne „centra multimedialne”. Obecnie odbiorniki telewizyjne dają nam szereg możliwości, z których warto skorzystać, aby zagwarantować najwyższy poziom usług. Systemowe telewizory hotelowe wprowadzają klienta w tryb interaktywny. Dzięki temu hotel może zwiększać swoje przychody poprzez reklamowanie na ekranie odbiornika serwisów i usług świadczonych przez obiekt (podgląd kamer CCTV, PayTv, Room Service, filmy i muzyka na życzenie, usługi internetowe: wysyłanie maili, podgląd konferencji).


Wykorzystanie danej usługi (większość z nich jest odpłatna) poprzez właściwe interfejsy równoznaczne jest z obciążeniem rachunku gościa należną kwotą. Dzieje się to automatycznie, bez udziału pracownika. Gość dodatkowo ma możliwość podglądu swojego rachunku na ekranie odbiornika, a nawet jest w stanie dokonać osobiście ekspresowego wymeldowania. Lista usług, jakie można świadczyć poprzez zwykły odbiornik, jest bardzo długa. Począwszy od zmiany statusu pokoju, poprzez przesyłanie do gościa wszelkich informacji z recepcji hotelowej, skończywszy na udostępnianiu wirtualnego komputera. Warto jednak zauważyć, iż nic samo się nie dzieje. Chcąc świadczyć szeroką gamę usług, nasz odbiornik musi współpracować z wieloma urządzeniami: stacją czołową, serwerami muzycznymi i filmowymi, serwerem internetowym, PMS – Property Management System czy serwerem pożarowym. Im większa liczba usług, tym wyższe koszty inwestycyjne i eksploatacyjne. – Zwracam raz jeszcze uwagę na stosowanie dobrze przemyślanych rozwiązań i odpowiedź, do kogo jest skierowany nasz produkt i jaki poziom usług zamierzamy świadczyć w naszym obiekcie hotelowym – przypomina Marek Hilla.




Co zrobić ze starym sprzętem?
ht_2010_06-52.jpg
Najłatwiejszym sposobem jest odsprzedaż starych urządzeń p r a c o w n i k o m hotelu. Jest to najszybszy i najłatwiejszy sposób pozbycia się starych produktów, a pracownicy z chęcią kupują takie urządzenia w atrakcyjnej cenie na działkę rekreacyjną bądź też do sypialni. Trzeba pamiętać, że w odbiornikach można wyłączyć tryb hotelowy, wówczas taki telewizor będzie zachowywał się jak normalny telewizor domowy.


Pamiętajmy także, że ważnym aspektem pobytu gościa hotelowego jest też postrzeganie przez niego wyglądu pokoju, w którym nadal stoi stary telewizor kineskopowy. Nie będzie on odbierał takiego hotelu jako nowoczesnego miejsca, które powinno mu przypominać jego własny dom, ale raczej muzeum zabytków.




Rynek producentów Rośnie


Jaką część hotelowych kosztów stanowią inwestycje w zakup telewizorów i utrzymanie sieci telewizyjnej? Koszty instalacji systemu telewizyjnego uzależnione są przede wszystkim od rodzaju i zaawansowania technologicznego wybranego sprzętu. Niemniej jednak w każdej konfiguracji jest to znaczny wydatek, z którym należy się liczyć planując inwestycję.


Ceny t [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *