Autor: Anita Bajdalska
Decyzja o zwolnieniu pracownika hotelowego SPA jest trudna i nie może być podjętą pochopnie. Ale takie decyzje też są elementem pracy managera SPA i czasami przychodzi się pożegnać z terapeutą. Jak powinna wyglądać pożegnalna rozmowa, aby mimo wszystko po takim doświadczeniu pozostały poprawne relacje?
Pracownicy mogą stwarzać bardzo różne problemy, z którymi trzeba się zmierzyć. Jak to z ludźmi bywa, czasami są bardzo krnąbrni, czasami są przekonani o swojej nieomylności, a czasami też o tym, że są niezastąpieni. Jeśli do tego dodać przekonanie, że jest się najważniejszym ogniwem w całym SPA, to może już być za wiele nawet dla najbardziej cierpliwego managera. Taki pracownik nie pozostawia wówczas wyboru i poniekąd sam wymusza decyzje o zakończeniu tej, męczącej obie strony, współpracy.
Zanim zwolnimy
Ale jeszcze przed podjęciem takiej decyzji dojrzały manager SPA powinien sam sobie zadać podstawowe pytanie: „czy jako osoba odpowiedzialna za kreowanie postawy swoich podwładnych zrobiłem wszystko, aby pomóc pracownikowi w zmianie jego nastawienia do pracy?. W przeciwnym razie sam może potem źle się czuć z tym, że nie dał z siebie więcej, aby wykorzystać potencjał pracownika i uniknąć tej niełatwej decyzji. Zawsze kiedy mamy do czynienia z tzw. trudnym pracownikiem, najpierw należy podjąć kroki zmierzające do zmiany jego niepożądanej postawy w pracy. Na początek niezbędna jest rozmowa, podczas której w jasny sposób zostanie zakomunikowane takiej osobie, jakie zastrzeżenia w stosunku do jej pracy ma manager i, co najważniejsze, jakiej zmiany oczekuje oraz do kiedy daje na to czas. Bez takiej rozmowy dyscyplinującej późniejsza decyzj [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz