Autor: Anita Bajdalska
Zdefiniowanie profilu idealnego managera SPA jest zadaniem niełatwym. Może zbudowanie takiej matrycy pozwoli na łatwiejsze znalezienie kandydatów, których ewidentnie na rynku hotelarskim brakuje, co widać w stale ponawianych ogłoszeniach na te stanowiska. Czasami odnosi się wrażenie, że te same obiekty stale szukają managerów i przez kilkanaście miesięcy nie mogą ich znaleźć. Dlaczego hotelowe SPA mają takie problemy?
Przyczyn tego stanu rzeczy jest naprawdę wiele, a jedną z podstawowych jest brak profesjonalnych szkół, które kształciłyby kandydatów na takie stanowiska. Wiedza z zakresu kosmetyki czy fizjoterapii to za mało, aby poznać specyfikę zarządzania SPA. To trzeba „przepracować”, aby móc się na ten temat wypowiadać, a tym bardziej szkolić przyszłych managerów SPA. Jak to w życiu bywa, teoria to jedno, a praktyka to podstawa, bez której trudno sprawnie i skutecznie zarządzać hotelowym SPA.
Po pierwsze, praktyka zabiegowa
Idealny manager SPA to osoba, która doskonale zna specyfikę pracy w SPA i posiada umiejętności wykonywania zabiegów. Teoria zarządzania mówi, że nie musisz mieć wiedzy technicznej, aby sprawnie zarządzać, ale w przypadku SPA ta wiedza jest bardzo potrzebna. Zdarza się, że terapeuci SPA podważają zalecenia swojego managera, który nie potrafi wykonać zabiegów. Stwierdzenia: „nie da się tego zrobić” to norma, którą jest w stanie zweryfikować tylko inny doświadczony w pracy terapeuta. W przeciwnym razie może on nie mieć argumentów do dyskusji i musi uznać, że faktycznie nie da się tego zrobić, choć wcale nie jest to prawdą. Wiedza specjalistyczna z zakresu wykonywania zabiegów jest też często pomocna, aby wesprzeć swoich pracowników. Doskonale wiadomo, że czasami podczas zabiegów mogą pojawić się pewne niespodziewane reakcje i wówczas zdarza się, że terapeuci tracą głowę. Wiele razy zdarzyło mi się, że podczas trwania zabiegu kosmetolodzy biegli do biura i prosili o pomoc w podjęciu decyzji, bo sami nie wiedzieli co zrobić z niespodziewanymi reakcjami podczas zabiegów. Oczywiście, takie sytuacje nie są codziennością w hotelowych SPA, jednak pod wpływem stresu nie każdy umie podejmować trafne decyzje, a doświad [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Rzeczywiście na rynku trudno znaleźć profesjonalnego managera SPA autorka artykułu daje niezbędne wskazówki,które powinny być brane pod uwagę przy doborze pracowników na to odpowiedzialne stanowisko od którego zależą nie tylko wyniki finansowe ale i standard SPA.