Autor: Wiktor Kołakowski
9 stycznia Wyższy Sąd Krajowy w Düsseldorfie odrzucił apelację firmy HRS przeciwko Federalnemu Urzędowi ds. Ochrony Konkurencji w sprawie tzw. klauzuli największego uprzywilejowania. Oznacza to, że obowiązek gwarancji najniższej ceny nie będzie już częścią ogólnych warunków handlowych obowiązujących hotele współpracujące z HRS w Niemczech. Oceną takich praktyk zajmuje się też już polski UOKiK na wniosek Hoteli Warszawskich Syrena.
Federalny Urząd ds. Ochrony Konkurencji w grudniu 2013 roku nakazał HRS-owi usunięcie klauzuli dotyczącej gwarancji najniższej ceny, jako naruszającej krajowe i europejskie prawo konkurencji. HRS zaskarżył tę decyzję. Sąd wyższej instancji (Oberlandesgericht Düsseldorf) podtrzymał jednak werdykt urzędu, w związku z czym nakaz zaprzestania szkodliwych praktyk pozostaje w mocy. Podobne postępowania przed sądem w Düsseldorfie na wniosek Niemieckiego Stowarzyszenie Hoteli IHA toczą się przeciwko Expedii i Booking.com.
Radość branży hotelarskiej
Branża hotelarska – nie tylko w Niemczech – triumfuje, oczekując rychłego końca patologicznych praktyk, które od wielu lat zakazują hotelom oferowania na własnych stronach, czy czasami nawet poza siecią, cen niższych niż w portalach rezerwacyjnych. – To jest niesamowicie ważny krok w kierunku przywrócenia wolności gospodarczej w branży hotelarskiej – stwierdził Markus Luthe, przewodniczący ds. dystrybucji w HOTREC, największej organizacji branżowej w Unii Europejskiej reprezentującej interesy hoteli. – Ta decyzja w pełni potwierdza naszą opinię, że klauzule stosowane przez HRS i inne portale rezerwacyjne stanowią jawne i rażące ograniczenie konkurencji. Zdaniem HOTREC, oddalenie apelacji powinno zainteresować wiele innych europejskich organów antymo [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz