Autor: Agnieszka Polkowicz
Jeszcze kilkanaście lat temu jedyną rzeczą, która interesowała nabywcę
przy zakupie pralki, była jej
efektywność w usuwaniu plam. Obecnie przy wyborze pralki zwraca się
uwagę na oszczędność
wody i energii, skrócenie cyklu prania, pro-ekologiczne rozwiązania,
bezpieczeństwo. Połączenie
tych cech oraz inwestycja w odpowiednie detergenty umożliwia stworzenie
zaplecza pralniczego na
najwyższym poziomie bez względu na kategorię obiektu noclegowego.
Podstawowa oferta usług pralniczych w hotelu obejmuje pranie ręczników i pościeli (pokoje hotelowe), obrusów, serwetek (restauracja hotelowa), zasłon i firanek oraz odzieży personelu. Dodatkowa opcją jest pranie odzieży klientów.
Częste pranie czystych rzeczy
Przygotowując się do jak najlepszego sprostania wymogom w zakresie czystości, należy przy opracowywaniu strategii wziąć pod uwagę dwie rzeczy. Po pierwsze, codziennie prane ręczniki, serwetki są zwykle bardzo mało zabrudzone (na co wpływa sporadyczne korzystanie z nich przez klientów oraz właśnie częste pranie), w związku z czym proces prania nie musi być zbyt intensywny (prania krótsze, zużywające mniej wody, energii, przy wykorzystaniu łagodniejszych detergentów). Z drugiej jednak strony, takie wyroby, jak obrusy czy wspomniane ręczniki, mogą być bardzo brudne. Wynika to z mniejszej dbałości klienta o zachowanie porządku w miejscach, w których sprząta się za niego. W tym przypadku proces usuwania plam musi być bardziej intensywny. Jako że największy wpływ na efektywność prania (poza rodzajem pralki) mają: rodzaj użytego detergentu, zastosowana temperatura prania, rodzaj stosowanej wody, to właśnie na te parametry należy zwrócić największą uwagę. Różnorodność tkanin i ich kolorów wymusza dokładne dobranie odpowiedniego detergentu i zadania optymalnych warunków prania.
Zbyt twarda woda
Z badań prowadzonych przez międzynarodowe ośrodki badawcze wynika, że w Europie (również w Polsce) twardość wody jest dość wysoka. Najmniej twardą wodą mogą cieszyć się mieszkańcy USA, Japonii i Brazylii. Twardość wody określ [...]
Podstawowa oferta usług pralniczych w hotelu obejmuje pranie ręczników i pościeli (pokoje hotelowe), obrusów, serwetek (restauracja hotelowa), zasłon i firanek oraz odzieży personelu. Dodatkowa opcją jest pranie odzieży klientów.
Częste pranie czystych rzeczy
Przygotowując się do jak najlepszego sprostania wymogom w zakresie czystości, należy przy opracowywaniu strategii wziąć pod uwagę dwie rzeczy. Po pierwsze, codziennie prane ręczniki, serwetki są zwykle bardzo mało zabrudzone (na co wpływa sporadyczne korzystanie z nich przez klientów oraz właśnie częste pranie), w związku z czym proces prania nie musi być zbyt intensywny (prania krótsze, zużywające mniej wody, energii, przy wykorzystaniu łagodniejszych detergentów). Z drugiej jednak strony, takie wyroby, jak obrusy czy wspomniane ręczniki, mogą być bardzo brudne. Wynika to z mniejszej dbałości klienta o zachowanie porządku w miejscach, w których sprząta się za niego. W tym przypadku proces usuwania plam musi być bardziej intensywny. Jako że największy wpływ na efektywność prania (poza rodzajem pralki) mają: rodzaj użytego detergentu, zastosowana temperatura prania, rodzaj stosowanej wody, to właśnie na te parametry należy zwrócić największą uwagę. Różnorodność tkanin i ich kolorów wymusza dokładne dobranie odpowiedniego detergentu i zadania optymalnych warunków prania.
Zbyt twarda woda
Z badań prowadzonych przez międzynarodowe ośrodki badawcze wynika, że w Europie (również w Polsce) twardość wody jest dość wysoka. Najmniej twardą wodą mogą cieszyć się mieszkańcy USA, Japonii i Brazylii. Twardość wody określ [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz