Autor: Elżbieta Nitsze
Elżbieta Nitsze
Autorka jest dyrektorem 4-gwiazdkowego hotelu Krynica w Krynicy-Zdrój
W sprzedaży – nie tylko usług hotelarskich – nie istnieje jeden uniwersalny model w przygotowaniu zasad wynagradzania. Wzorów takich opracowano wiele, a w miarę upływu czasu dewaluowały się one i ulegały transformacjom na potrzeby konkretnej firmy. O czym należy pamiętać? Przede wszystkim o fakcie, że bez prowizji nie ma sprzedaży.
Bardzo niewielu pracowników potrafi się samodzielnie motywować, wyznaczać sobie cele i efektywnie pozyskiwać klientów, otrzymując jedynie wynagrodzenie zasadnicze. Pracownik taki wykonuje swoje obowiązki poprawnie, solidnie, ale bez specjalnego uzależnienia od osiągniętych wyników, a co za tym idzie w sposób niekoniecznie zorientowany na rozwijanie sprzedaży. Poniżej opisane zostaną istotne czynniki (składowe systemu), na które powinniśmy zwrócić uwagę przy tworzeniu systemu wynagradzania. Do nas należy ocena, które z nich i w jakich proporcjach chcemy zastosować. To, od których czynników uzależnimy prowizję, powinno być ściśle powiązane z tym, na czym chcemy skoncentrować sprzedaż. Ważne, żebyśmy w sposób jasny określili cele do osiągnięcia, budżet do zrealizowania i sposoby, jakimi chcemy go zrealizować. Każdy pracownik w hotelu, a przede wszystkim sprzedaży, musi wiedzieć, dokąd zmierzamy.
ZASADA 1 – Wynagrodzenie podstawowe
Nie należy całkowicie rezygnować z wynagrodzenia zasadniczego. Nasz pracownik powinien mieć gwarancję stałej pensji, która zaspokoi jego podstawowe potrzeby. Ustalając jej poziom, powinniśmy wziąć pod uwagę warunki otoczenia, w jakim działamy (średnie wynagrodzenie w naszym rejonie, podaż na rynku pracy, zarobki, jakie oferuje konkurencja), specyfikę naszego obiektu oraz sezonowość sprzedaży.
Gwarancja bezpieczeństwa pozwala rozwinąć pracownikom skrzydła i otworzyć się na kolejne czynniki wynagrodzenia. [...]
Autorka jest dyrektorem 4-gwiazdkowego hotelu Krynica w Krynicy-Zdrój
W sprzedaży – nie tylko usług hotelarskich – nie istnieje jeden uniwersalny model w przygotowaniu zasad wynagradzania. Wzorów takich opracowano wiele, a w miarę upływu czasu dewaluowały się one i ulegały transformacjom na potrzeby konkretnej firmy. O czym należy pamiętać? Przede wszystkim o fakcie, że bez prowizji nie ma sprzedaży.
Bardzo niewielu pracowników potrafi się samodzielnie motywować, wyznaczać sobie cele i efektywnie pozyskiwać klientów, otrzymując jedynie wynagrodzenie zasadnicze. Pracownik taki wykonuje swoje obowiązki poprawnie, solidnie, ale bez specjalnego uzależnienia od osiągniętych wyników, a co za tym idzie w sposób niekoniecznie zorientowany na rozwijanie sprzedaży. Poniżej opisane zostaną istotne czynniki (składowe systemu), na które powinniśmy zwrócić uwagę przy tworzeniu systemu wynagradzania. Do nas należy ocena, które z nich i w jakich proporcjach chcemy zastosować. To, od których czynników uzależnimy prowizję, powinno być ściśle powiązane z tym, na czym chcemy skoncentrować sprzedaż. Ważne, żebyśmy w sposób jasny określili cele do osiągnięcia, budżet do zrealizowania i sposoby, jakimi chcemy go zrealizować. Każdy pracownik w hotelu, a przede wszystkim sprzedaży, musi wiedzieć, dokąd zmierzamy.
ZASADA 1 – Wynagrodzenie podstawowe
Nie należy całkowicie rezygnować z wynagrodzenia zasadniczego. Nasz pracownik powinien mieć gwarancję stałej pensji, która zaspokoi jego podstawowe potrzeby. Ustalając jej poziom, powinniśmy wziąć pod uwagę warunki otoczenia, w jakim działamy (średnie wynagrodzenie w naszym rejonie, podaż na rynku pracy, zarobki, jakie oferuje konkurencja), specyfikę naszego obiektu oraz sezonowość sprzedaży.
Gwarancja bezpieczeństwa pozwala rozwinąć pracownikom skrzydła i otworzyć się na kolejne czynniki wynagrodzenia. [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz