Pozycjonowanie – najtańsza forma reklamy hotelu

Autor: Marcin Dragan
Marcin Dragan,
dyrektor zarządzający firmy
PROFITR OOM, specjalizującej się
w marketingu internetowym
w branży hotelarskiej


ht_2010_04-43.jpg

Strona internetowa musi spełniać kilka funkcji, z których najważniejsze to: informacyjna, promocyjna i rezerwacyjna. Jak ją zaprojektować, a potem technicznie wykonać, aby potencjalny gość mógł z niej skorzystać i łatwo się po niej poruszać, a właścicielowi przynosiła zyski w postaci rezerwacji?


Potencjalnych klientów ściągniemy na stronę tradycyjną formą reklamy, jak np. reklama w prasie czy radiu, oraz poprzez szerokie spektrum reklamy internetowej, marketing w wyszukiwarkach takich jak Google, kampanie banerowe, e-mailing, reklama na portalach tematycznych, kampanie w portalach społecznościowych itp.


Ponad 60 proc. odwiedzin stron internetowych polskich hoteli pochodzi właśnie z wyszukiwarek, ok. 10 proc. to wejścia bezpośrednie (ludzie znający hotel wpisują adres strony w przeglądarkę), a pozostała część rozkłada się pomiędzy wszystkie inne formy reklamy. Pokazuje to, że najefektywniejszą obecnie formą reklamy jest reklama w wyszukiwarkach internetowych, na którą składają się kampanie linków sponsorowanych oraz tzw. pozycjonowanie naturalne, któremu poświęcony jest niniejszy artykuł.


Pozycjonowanie naturalne


jest najbardziej opłacalną formą reklamy w wyszukiwarkach. Polega głównie na odpowiednim przygotowaniu strony, by występowała na wysokich miejscach w wyszukiwarkach typu Google dla szeregu fraz związanych z naszym hotelem (tzw. słów kluczowych), np. „Hotel w Warszawie”, „Hotel Warszawa”, „Tani Hotel Warszawa” itp. Należy tutaj zaznaczyć, że pozycjonowanie naturalne dotyczy (linków) wyników bezpłatnych, nie płacimy wyszukiwarkom za publikację wpisu.


Takich wpisów jest najczęściej 10 na każdej stronie i oczywisty jest fakt, że najczęściej klikane są pierwsze wpisy z pierwszej strony wyników. Jednak wysoka pozycja dla jednego czy kilku słów kluczowych nie powinna być celem samym w sobie. Celem, jaki powinien postawić sobie hotel, jest zwiększenie ruchu na stronie www, czyli liczby odwiedzin przez potencjalnych klientów, osób już wstępnie zainteresowanych usługami danego hotelu. Wielką rolę w pozycjonowaniu stron odgrywa odpowiedni dobór najefektywniejszych słów kluczowych do treści i oferty prezentowanej na stronie internetowej.


Słowa kluczowe powinny charakteryzować się wysokim współczynnikiem średniej liczby wyszukiwań w Google, a jednocześnie nie być zbyt konkurencyjne. Pozycjonowanie na frazę „hotel” mija się z celem, ponieważ za jego pośrednictwem na naszą stronę nie dotrze grupa docelowa odbiorców (choć zapewne liczba wejść będzie imponująca). Takie wejścia charakteryzują się również wysokim współczynnikiem odrzuceń, czyli procentem osób, które natychmiast op [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *