Autor: Barbara Włudyka
Barbara Włudyka
Konsultant ds. badań i rozwoju branży kosmetycznej
Niewiele osób poza branżą zdaje sobie sprawę z roli, jaką w ocenie hotelu odgrywają kosmetyki stosowane w łazienkach. Natomiast właściciele obiektów doskonale wiedzą, jak ważna jest ta sfera dbałości o klienta.
Gdy wchodzimy do pokoju hotelowego, sprawdzamy jego standard, widok z okna i natychmiast zaglądamy do łazienki, która podczas podróży biznesowych staje się oazą relaksu po ciężkim dniu pracy, a w czasie urlopów czy wyjazdów weekendowych powinna pozwolić nam na komfort zabierania mniejszego bagażu. Świadomość, że możemy podczas podróży zadbać o naszą skórę i włosy dobrymi jakościowo produktami, będącymi wyposażeniem standardowym hotelu, daje poczucie bezpieczeństwa.
Konsultant ds. badań i rozwoju branży kosmetycznej
Niewiele osób poza branżą zdaje sobie sprawę z roli, jaką w ocenie hotelu odgrywają kosmetyki stosowane w łazienkach. Natomiast właściciele obiektów doskonale wiedzą, jak ważna jest ta sfera dbałości o klienta.
Gdy wchodzimy do pokoju hotelowego, sprawdzamy jego standard, widok z okna i natychmiast zaglądamy do łazienki, która podczas podróży biznesowych staje się oazą relaksu po ciężkim dniu pracy, a w czasie urlopów czy wyjazdów weekendowych powinna pozwolić nam na komfort zabierania mniejszego bagażu. Świadomość, że możemy podczas podróży zadbać o naszą skórę i włosy dobrymi jakościowo produktami, będącymi wyposażeniem standardowym hotelu, daje poczucie bezpieczeństwa.
- Stan czystości w łazience hotelowej jest jednym z podstawowych kryteriów oceny. Styl i funkcjonalność łazienki to elementy zależne od założeń właściciela i gustu projektanta. Jest to parametr relatywny. Natomiast czystość jest obowiązkiem wobec gościa i podlega określonym standardom. Jeśli chodzi o kosmetyki, to liczą się ich jakość, walory użytkowe, zapach, bezpieczeństwo oraz styl opakowań i marka. Klient zrażony kiepskiej jakości kosmetykiem może nie wrócić więcej do hotelu.
- Środki czystości. Środki przeznaczone do utrzymania czystości w hotelowych łazienkach są znacznie lepsze od preparatów mass-marketowych. To koncentraty o dużej wydajności, które różnią się od tych stosowanych w domu ilością i jakością zastosowanych środków powierzchniowo czynnych. Środki te muszą być zgodne z wymaganiami UE. W ofercie producentów powinny znajdować się pakiety instrukcji i wskazania, jak utrzymać higienę zgodnie z wymaganiami norm systemu HACCP.
- Niezbędne akcesoria higieniczne. Wyposażenie i jakość akcesoriów łazienkowych stanowi również o atrakcyjności obiektu. Dzisiaj w ramach standardowego wyposażenia łazienki hotelowej gość oczekuje odświeżacza powietrza, suszarki do włosów, zestawu ręczników, czyścików. Łazienki w hotelach 4- i 5-gwiazdkowych wyposażone są dodatkowo w komplet kosmetyków do higieny, czepki kąpielowe, nakładki na deski, szlafrok czy pantofle.
- Kosmetyki łazienkowe. Kosmetyki oferowane przez hotel to bardzo ważny element komfortu gości. Najczęściej spotykamy małe opakowania nieznanych producentów. Są to zwykle buteleczki lub tubki z szamponem czy żelem pod prysznic. Często jest to produkt 2 w 1, czyli wielofunkcyjny, np. żel pod prysznic do ciała i włosów w jednym opakowaniu. Szampony zwykle są nawilżające lub zwiększające objętość włosów. Dodatkowo spotykamy balsamy do ciała, kondycjonery do włosów, żele nawilżające. Buteleczki najczęściej tradycyjne, walcowate z polietylenu (PE), białe, nieprzejrzyste lub przejrzyste, ale o przejrzystości znacznie gorszej niż wykonane z PET. To twor
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
A uważasz, że takie elementy jako wyposażenie fryzjera w hotelu są niezbędne – https://www.wyposazenie-salonu-fryzjerskiego.pl/ Jaki powinien tam mieć zestaw rozwiązań, aby to wszystko miało ręce i nogi?
OK, a czy w takich miejscach mają tego typu rozwiązania – https://www.fryzomania.pl/ ?
Pytanie całkiem serio. Tam pracują na porządnych produktach czy raczej niższa półka?