Autor: Sylwia Bortniak
*Autorka jest dyrektorem programu Concierge Polska
Concierge jest motorem napędowym rozwoju usług hotelarskich, stwarza warunki do kompleksowej opieki nad gościem, odpowiada na ich nowe oczekiwania.
Podstawą działań Concierge jest zasada mówiąca: "wszyscy wygrywają". Wymaga ona wykorzystania wszystkich swoich umiejętności do rozwiązywania problemów na zawołanie. Standardem pracy Concierge jest reagowanie na najróżniejsze, nawet najdziwniejsze zlecenia gości. Ta profesja wymaga kreatywności i chęci wykonywania pracy na rzecz innych. Concierge odgrywa coraz większą rolę strategiczną w kształtowaniu doznań gości. Kształtuje on postrzeganie hotelu przez gości, ma wpływ na to, czy wrócą do tego miejsca ponownie i przekonają nowych klientów.
Książka Concierge
Rola Concierge nie sprowadza się jedynie do uprzejmości wobec gości. Każdą uwagę, spełnioną prośbę Concierge dokumentuje w swojej książce. Są to wartościowe dane, które przyczyniają się do budowy wyjątkowych relacji gość - hotel. Dzięki drobiazgowym informacjom na temat zleceń, Concierge pomaga stworzyć ofertę dostosowaną do indywidualnych potrzeb gości wychodząc naprzeciw ich przyzwyczajeniom i upodobaniom (ulubiony pokój, rodzaj kawy, ulubione miejsce w kawiarni...). Powtarzające się oczekiwania gości stanowią informację o trendach, do których hotel powinien się dostosować. Informacje pochodzące od gości stanowią też swoisty element "benchmarkingu", czyli możliwości odniesienia usług świadczonych przez hotel do tego, co dzieje się na rynku.
Concierge jak właściciel hotelu
Concierge, podobnie jak właściciel hotelu, czuje potrzebę efektywnego działania dla hotelu jako jednostka. Cechuje go wysoki poziom zaangażowania w wykonywane zadania. Obaj z natury zmuszeni są dbać o interes wszystkich działów, a nie tylko jednego. Szczególnie w czasie wzmożonego ruchu w hotelu Concierge wspiera inne działy w wykonywaniu zadań, tak by opinia hotelu nie ucierpiała w oczach gości.
[...]
Concierge jest motorem napędowym rozwoju usług hotelarskich, stwarza warunki do kompleksowej opieki nad gościem, odpowiada na ich nowe oczekiwania.
Podstawą działań Concierge jest zasada mówiąca: "wszyscy wygrywają". Wymaga ona wykorzystania wszystkich swoich umiejętności do rozwiązywania problemów na zawołanie. Standardem pracy Concierge jest reagowanie na najróżniejsze, nawet najdziwniejsze zlecenia gości. Ta profesja wymaga kreatywności i chęci wykonywania pracy na rzecz innych. Concierge odgrywa coraz większą rolę strategiczną w kształtowaniu doznań gości. Kształtuje on postrzeganie hotelu przez gości, ma wpływ na to, czy wrócą do tego miejsca ponownie i przekonają nowych klientów.
Książka Concierge
Rola Concierge nie sprowadza się jedynie do uprzejmości wobec gości. Każdą uwagę, spełnioną prośbę Concierge dokumentuje w swojej książce. Są to wartościowe dane, które przyczyniają się do budowy wyjątkowych relacji gość - hotel. Dzięki drobiazgowym informacjom na temat zleceń, Concierge pomaga stworzyć ofertę dostosowaną do indywidualnych potrzeb gości wychodząc naprzeciw ich przyzwyczajeniom i upodobaniom (ulubiony pokój, rodzaj kawy, ulubione miejsce w kawiarni...). Powtarzające się oczekiwania gości stanowią informację o trendach, do których hotel powinien się dostosować. Informacje pochodzące od gości stanowią też swoisty element "benchmarkingu", czyli możliwości odniesienia usług świadczonych przez hotel do tego, co dzieje się na rynku.
Concierge jak właściciel hotelu
Concierge, podobnie jak właściciel hotelu, czuje potrzebę efektywnego działania dla hotelu jako jednostka. Cechuje go wysoki poziom zaangażowania w wykonywane zadania. Obaj z natury zmuszeni są dbać o interes wszystkich działów, a nie tylko jednego. Szczególnie w czasie wzmożonego ruchu w hotelu Concierge wspiera inne działy w wykonywaniu zadań, tak by opinia hotelu nie ucierpiała w oczach gości.
[...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz