Zatrudniamy personel

Autor: Mirosław Wojciechowski, Janusz Mitulski
Mirosław Wojciechowski
jest dyrektorem 4-gwiazdkowego hotelu Ruben w Zielonej Górze,
a Janusz Mitulski
ekspertem rynku hotelowego w firmie doradczej Horwath HTL


Będąc właścicielem hotelu, nigdy nie możemy zapomnieć sami i dopuścić do tego, aby zapomnieli o tym nasi pracownicy, jak bardzo ważny jest gość, którego będziemy w przyszłości obsługiwać. Dlatego tak istotny jest pierwszy etap rekrutacji pracowników, bo to on zadecyduje o sukcesie lub porażce naszego hotelowego biznesu.


Dlaczego takie istotne znaczenie ma początek procesu rekrutacyjnego? Ponieważ wtedy będziemy zatrudniać kluczowe osoby, które z racji swojej pozycji i wpływu na funkcjonowanie obiektu (dyrektor hotelu) oraz wykonywanych obowiązków (specjalista ds. sprzedaży) będą miały do wykonania bardzo ważną pracę w początkowym okresie powstawania hotelu. To osoby, które jako pierwsze rozpoczną promocję i sprzedaż naszego hotelu, jak również będą miały ogromny wpływ na jego przyszłą kulturę organizacyjną. Dobrze przygotowana rekrutacja pozwoli nam przede wszystkim na budowę tak ważnego pierwszego wrażenia, które odniosą nasi goście odwiedzający nasz hotel w fazie rozruchu.


Praktyka pokazuje, iż średniej wielkości obiekty hotelarskie powinny kluczowe stanowiska obsadzać już na co najmniej 6-12 miesięcy przed otwarciem hotelu. Wtedy właśnie powinniśmy zatrudnić dyrektora, który następnie zatrudni specjalistę ds. sprzedaży.


Najpierw dyrektor...

Proces rekrutacji pracowników, odpowiednio zaplanowany i przygotowany, powinniśmy zrealizować w pięciu etapach, najlepiej zgodnie z wcześniej przygotowanymi głównymi wymaganiami stanowiskowymi.


Owe wymagania uporządkują etap rekrutacji i pomogą w procesie poszukiwań właściwych kandydatów na poszczególne stanowiska. W przypadku dyrektora hotelu niezbędne i poszukiwane są: - wykształcenie (wyższe), doświadczenie zawodowe (co najmniej dwa lata na stanowisku dyrektora hotelu), znajomość języków obcych (najlepiej angielski i niemiecki); - umiejętność zarządzania personelem - budowanie i tworzenie najlepszego zespołu pracowników i atmosfery wspólnej realizacji planu; - organizacja pracy zgodnie z przyjętymi ustaleniami - skuteczna realizacja założonych planów i wytyczonych celów; - dbałość o jak najwyższe standardy pracy podległych pracowników - ciągłe i efektywne szkolenia, ciągłe poszukiwanie rozwiązań zapewniających jak najlepszą jakość świadczonej usługi oraz poprawiających komfort pracy podległych pracowników, dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z pracownikami.


Minimum półroczny okres przed otwarciem hotelu na zatrudnienie dyrektora hotelu to czas niezbędny do zaplanowania przez niego kolejnych działań związanych nie tylko z rekrutacją personelu, ale przede wszystkim z przygotowani [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *