Autor: Joanna Sobyra
Od kawy śniadaniowej, która stanowi rozpoczęcie dnia, goście oczekują głównie pobudzenia i zastrzyku energii. Niezbędny jest więc dobór dobrej jakościowo mieszanki o wysokiej zawartości kofeiny i wyważonym smaku, który skomponuje się z porannym posiłkiem. Warto również zwrócić uwagę na to aby wybrać kawę, która dobrze komponuje się z mlekiem, gdyż około 70 proc. gości pije na śniadanie cappuccino czy cafè latte.
Bardzo często gastronomowie, kierując się wyłącznie ceną, ignorują te zasady. Tymczasem to właśnie jakość, a co za tym idzie – smak oraz sposób podania kawy sprawia, że goście hotelowi są zadowoleni ze śniadania.
Reguły serwowania kawy
Obok doboru mieszanki duże znaczenie ma również sam proces przygotowywania naparu. Jeśli korzystamy z ekspresu przelewowego, pamiętajmy o dokładnym porcjowaniu wykorzystywanej kawy. Optymalna ilość pozwoli nam na uzyskanie bogatego i aromatycznego napoju. Ważną kwestią jest również stosowanie się do podstawowych reguł serwowania kawy. I o tym gastronomom nierzadko zdarza się zapominać. Napoje takie jak espresso, cappuccino czy latte podajemy w podgrzanych filiżankach z porcelany, dodając cukier w jednorazowych saszetkach. Warianty zabielane, szczególnie wielowarstwowe, serwowane są zazwyczaj w wysokich, eleganckich szklankach z grubego szkła. Utrzymanie etykiety jest szczególnie ważne w przypadku hoteli o profilu biznesowym, gdzie świadomość gości oraz ich oczekiwania są niezwykle wysokie.
Z przelewowego czy ciśnieniowego?
Czym powinna się charakteryzować kawa serwowana podczas hotelowych śniadań i czy różni się czymś od rodzaju kaw serwowanych w innych porach dnia i w innych lokalach w hotelu? Mówiąc o kawie śniadaniowej serwowanej w hotelach, zwyczajowo przywołuje się napar filtrowany z ekspresu przel [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz