Autor: Janusz Mitulski
W naszym projekcie hotelowym jesteśmy już w zasadzie gotowi do rozpoczęcia budowy. Czas najwyższy zastanowić się, czy samemu prowadzić obiekt hotelowy czy może działać pod znaną marką i w oparciu o sprawdzone schematy zarządzania? A może całkowicie pozbyć się problemu i oddać obiekt w zarządzanie operatorowi hotelowemu?
Franczyza to nic innego jak rodzaj współpracy pomiędzy dwoma niezależnymi prawnie i finansowo podmiotami, gdzie franczyzodawca udostępnia franczyzobiorcy pewien specjalistyczny know-how przez cały czas trwania umowy, za który franczyzobiorca płaci tzw. opłaty franczyzowe. W praktyce hotelowej franczyzodawcą jest najczęściej sieć hotelowa, a franczyzobiorcą właściciel obiektu lub firma, która chce prowadzić konkretny obiekt hotelowy. FranczyzaÉ W ramach takiej umowy franczyzobiorca otrzymuje dostęp do:
Oczywiście największym plusem takiej umowy jest przede wszystkim prawo do korzystania ze znanego brandu hotelowego oraz dostęp do systemów sprzedaży, co umożliwia inwestorowi dużo łatwiejszy start i szybsze osiągnięcie satysfakcjonujących przychodów. Atut ten w połączeniu z możliwością poznania i wdrożenia sprawdzonych procedur operacyjnych związanych z zarządzaniem obiektem hotelowym przede wszystkim minimalizuje ryzyko prowadzenia biznesu, co ma kluczowe znaczenie dla osób, które nigdy dotychczas nie były związane z branżą hotelową czy też gastronomiczną.
A ile to kosztuje? Opłaty najczęściej są zróżnicowane i franczyzobiorca ponosi je w różnej wysokości w zależności od etapu obowiązywania umowy. Zaczynają się one od opłaty za samą licencję, procedury oraz wstępne szkolenia. Są to najczęściej stałe kwoty, które ponosi każdy franczyzobiorca. Następnie na etapie działania hotelu właściciel obiektu płaci na rzecz franczyzobiorcy opłaty, których wysokość jest uzależniona od liczby narzędzi, z jakich korzysta. Ich wysokość najczęściej waha się od 3 do 12 proc. wartości przychodów net [...]
Franczyza to nic innego jak rodzaj współpracy pomiędzy dwoma niezależnymi prawnie i finansowo podmiotami, gdzie franczyzodawca udostępnia franczyzobiorcy pewien specjalistyczny know-how przez cały czas trwania umowy, za który franczyzobiorca płaci tzw. opłaty franczyzowe. W praktyce hotelowej franczyzodawcą jest najczęściej sieć hotelowa, a franczyzobiorcą właściciel obiektu lub firma, która chce prowadzić konkretny obiekt hotelowy. FranczyzaÉ W ramach takiej umowy franczyzobiorca otrzymuje dostęp do:
- korzystania z konkretnej marki hotelowej
- wewnętrznego (sieciowego) i światowego systemu rezerwacji (GDS) w ramach danej sieci
- udziału w sieciowych kanałach sprzedaży i promocji (katalogi, targi itp.)
- udziału w sieciowym programie lojalnościowym dla gości jego hotelu
- księgi standardów obsługi gości
- procedur zarządzania obiektem hotelowym
- specjalistycznych szkoleń branżowych
- wspólnych źródeł zaopatrzenia (rabaty).
Oczywiście największym plusem takiej umowy jest przede wszystkim prawo do korzystania ze znanego brandu hotelowego oraz dostęp do systemów sprzedaży, co umożliwia inwestorowi dużo łatwiejszy start i szybsze osiągnięcie satysfakcjonujących przychodów. Atut ten w połączeniu z możliwością poznania i wdrożenia sprawdzonych procedur operacyjnych związanych z zarządzaniem obiektem hotelowym przede wszystkim minimalizuje ryzyko prowadzenia biznesu, co ma kluczowe znaczenie dla osób, które nigdy dotychczas nie były związane z branżą hotelową czy też gastronomiczną.
A ile to kosztuje? Opłaty najczęściej są zróżnicowane i franczyzobiorca ponosi je w różnej wysokości w zależności od etapu obowiązywania umowy. Zaczynają się one od opłaty za samą licencję, procedury oraz wstępne szkolenia. Są to najczęściej stałe kwoty, które ponosi każdy franczyzobiorca. Następnie na etapie działania hotelu właściciel obiektu płaci na rzecz franczyzobiorcy opłaty, których wysokość jest uzależniona od liczby narzędzi, z jakich korzysta. Ich wysokość najczęściej waha się od 3 do 12 proc. wartości przychodów net [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz