Autor: Sponsorem raportu Media w Hotelu jest Samsung
Ida Siotkin
Zmieniający się i stale rozwijający rynek usług multimedialnych stwarza nowe wyzwania dla branży hotelarskiej. Z jednej strony goście hotelowi coraz częściej przyjeżdżają z własnym laptopem lub tabletem i pakietem usług, z drugiej – stawiają coraz większe wymagania usługom dostępnym w hotelu.
Czasy, w których hotel mógł pozwolić sobie na oddanie w ręce gości niewielkiego telewizora z pakietem podstawowych programów, typu Jedynka, Dwójka, Polsat i TVN, odchodzą w niepamięć. Już podczas planowania wyjazdu i przeglądania galerii zdjęć goście zwracają uwagę na każdy detal oferty. Ich ocenie podlega nie tylko koszt pobytu, estetyczne urządzenie pokoju i bogaty bufet śniadaniowy, ale też wszystkie czynniki mające wpływ na komfort pobytu w obiekcie. W erze mediów społecznościowych dodatkowym czynnikiem pomagającym podjąć decyzję, w jakim hotelu się zatrzymać, stają się opinie innych użytkowników zamieszczone chociażby w serwisach booking.com czy tripadvisor.com. Użytkownicy tych portali są bezlitośni. Wytkną każde niedopatrzenie, każdą niezgodność z ofertą czy własnymi oczekiwaniami wobec hotelu. Co zrobić, by sprostać rosnącym oczekiwaniom gości? Jak zaprojektować nowoczesną telewizję, a raczej nowoczesne usługi multimedialne, by móc dopasować je do różniących się potrzeb klientów.
Ten sam gość – różne potrzeby
W marketingu od kilku lat zmienia się pojęcie targetowania. Wszechobecna do niedawna demografia ustępuje miejsca targetowaniu behawioralnemu. Podobne podejście należy przyjąć projektując usługi dla gości hotelowych. Zupełnie inne potrzeby będzie miał podczas pobytu dyrektor małej spółki, który zatrzymał się w hotelu w celach biznesowych, niż ten sam dyrektor, który zatrzymał się w hotelu podczas rodzinnego urlopu z dwójką dzieci. Różnić się będą także jego oczekiwania związane z dostępnością mediów. Prawdopodobnie podczas wyjazdu służbowego chętniej skorzysta on z programów informacyjnych, dostępu do notowań giełdowych czy odprężającego filmu akcji wieczorem. Podczas rodzinnej wycieczki z radością powita dostęp do kanałów dla dzieci, gier czy programów edukacyjnych. Aby dostarczać nowoczesnych rozwiązań, trzeba zmienić sposób myślenia o telewizji i usługach multimedialnych w hotelu.
Jak zacząć zmieniać telewizję
Każdy moment jest dobry, by unowocześnić usługi w obiekcie. Na rynku funkcjonują firmy zajmujące się projektowaniem i wdrażaniem telewizji i usług multimedialnych dla branży hotelarskiej. Najlepszym momentem na podjęcie współpracy z taką firmą jest… etap projektowania obiektu. Spora część inwestorów traktuje montaż telewizji jako etap wykończenia wnętrz, tuż przed oddaniem obiektu gościom. Dużo łatwiej jest jednak zaprojektować i wdrożyć najbardziej efektywne rozwiązania, kiedy projektuje się je już na etapie wznoszenia ścian i kładzenia kabli. Wtedy rozwiązania mogą być tańsze i lepiej zintegrowane, można ocenić np. jakiego typu instalacje zamontować, którędy je poprowadzić, w którym miejscu zamontować gniazda końcowe. Pozwoli to uniknąć kosztownych poprawek na etapie późniejszego montażu. Jeśli hotel posiada już telewizję, ale chce ją zmodernizować, dobrze skonsultować się z dostawcą przed rozpoczęciem samodzielnej wymiany sprzętu i urządzeń. Może się okazać, że lepszym rozwiązaniem będzie np. dzierżawa niż samodzielny zakup nowych telewizorów. Dostawcy telewizji często współpracują z producentami sprzętu RTV i są w stanie zaoferować lepsze stawki za sprzęt niż te, które hotel wynegocjuje samodzielnie.
Telewizor nie tylko w pokoju
Projektując telewizję w hotelu warto pamiętać, że telewizory powinny się znaleźć nie tylko w pokojach, ale też w innych częściach obiektu. Przykładowo, hotel, który dysponuje 50 pokojami i salą konferencyjną, powinien uwzględnić telewizor LED w każdym pokoju, do tego 2-3 telewizory zapasowe, które stale będą przechowywane w magazynie, by w razie awarii móc szybko dokonać wymiany. Duży telewizor powinien się znaleźć w holu – goście, którzy czekają na zameldowanie lub oczekują na taksówkę, mogą obejrzeć reklamy hotelu (np. oferty restauracji, SPA, informacje o promocjach i zniżkach itp.) lub też zrelaksować się oglądając kanał muzyczny. Dodatkowy, drugi telewizor, może pełnić w holu funkcję informacyjną, np. wyświetlając agendę konferencji, dane o prelegentach itp. Telewizory powinny być zamontowane na stałe do ścian. Niewielka inwestycja w specjalne uchwyty pozwoli zaoszczędzić miejsce np. na blacie recepcji i uchroni sprzęt przed uszkodzeniem. Należy też pamiętać o wybraniu odpowiedniej wysokości na zamontowanie sprzętu, tak by obraz był dobrze widoczny dla gości. Kolejne telewizory mogą się znaleźć w hotelowej restauracji, siłowni czy SPA. Duży telewizor zamontowany w barze na pewno pomoże zwiększyć obroty podczas transmisji imprez sportowych czy popularnych programów.
Więcej niż telewizja
Potrzeby gości hotelowych zmieniają się bardzo szybko, ale też oferta usług multimedialnych stale się rozwija. W tej chwili hotele mogą zaoferować gościom pakiety tematyczne programów, bogatą ofertę filmów w VoD, muzykę (np. różnorodne radia internetowe) czy informacje lokalne, np. pogodę. Można stworzyć oferty zarówno dla gości spragnionych rozrywki, jak i informacji, dla gości podróżujących służbowo, jak i tych korzystających z pobytów rodzinnych, np. pakiety usług przeznaczonych dla dzieci, takie jak VoD dla najmłodszych. A zwiększanie wygody małego gościa w hotelu to priorytet w coraz większej liczbie obiektów, gdyż zadowolone dzieci to zadowoleni rodzice. Nowoczesna telewizja hotelowa to jednak coś więcej niż dostarczenie gościom usług, z których na co dzień korzystają oni w domu. To także niepowtarzalna możliwość interakcji z osobami przebywającymi w hotelu. Budowanie relacji można rozpocząć już w chwili przekroczenia przez gościa progu pokoju. Spersonalizowane powitanie na ekranie telewizora może stać się wstępem do zaprezentowania oferty z hotelowego SPA, menu i zdjęć potraw w restauracji czy [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz