Inwestycja w hotel = inwestycja wkadry

Autor: Robert Węglarz
Otwierając hotel inwestor musi mieć pewność, że zrekrutowany personel potrafi poprawnie obsługiwać gości. Kto i kiedy powinien się zająć rekrutacją kadry i jej przygotowaniem do pracy w nowym hotelu, komu i kiedy powierzyć działania promocyjne, od kiedy i kto się zajmie przyjmowaniem rezerwacji pierwszych i kolejnych gości? Planowanie zatrudnienia to równie ważny proces inwestycyjny jak sama budowa obiektu, równie precyzyjny i odpowiedzialny. Bez względu na rodzaj i wielkość obiektu hotelarskiego, liczba i kwalifikacje zatrudnionych pracowników stanowią podstawowy wyznacznik poziomu i jakości usług. Liczba pracowników na poszczególne stanowiska determinowana jest standardem i kategorią obiektu, ale także planowanym średnim obłożeniem hotelu w okresie pierwszych sześciu miesięcy po otwarciu. Określenie polityki personalnej Właściwa polityka personalna wymaga zaplanowania i konsekwentnej realizacji. Pierwszy krok, przed którym stoi właściciel nowego obiektu, to określenie generalnych zasad polityki personalnej. Do najważniejszych elementów tego procesu należą: • planowanie zasobów ludzkich – na poziomie krótko- i długookresowym, operacyjnym i strategicznym, a właściwe planowanie to redukcja kosztów personalnych oraz optymalizacja zasobów wiedzy i umiejętności, • rekrutacja i selekcja – w oparciu o kryteria stanowiskowe i profil kandydata odpowiadający danemu stanowisku, • staranny dobór na stanowiska – obsadzenie poszczególnych stanowisk pracy w taki sposób, aby zagwarantować sprawność i efektywność realizacji zadań oraz aby zadania te były odpowiednie do możliwości i oczekiwań pracowników, • wprow [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *