Zdjęcia sprzedają obiekt

Autor: Agnieszka Kantaruk
ht_2009_09-33.jpgOd tego, w jaki sposób zaprezentujemy hotel lub restaurację na zdjęciach, zależy, jakie zdanie wyrobią sobie o naszym obiekcie potencjalni klienci, którzy w nim jeszcze nie byli. Jak sprawić, by fotografia zamieszczona w ulotce, katalogu, na stronie internetowej przyciągnęła nowych gości? Istnieje kilka sprawdzonych sposobów w zależności od tego, kogo chcemy zainteresować naszą ofertą.


Poprzez fotografie kształtowany jest wizerunek hotelu, restauracji czy też każdego innego obiektu. Dziś, w dobie fotografii cyfrowej, łatwość pozyskania zdjęć zdaje się przekonywać, że temu zagadnieniu nie trzeba poświęcać wiele uwagi. Tymczasem największe sieci hotelowe z ogromną precyzją planują swoje kampanie wizerunkowe, których podstawą są przemyślane zdjęcia. Przy ich przygotowaniu analizuje się szereg czynników, które wpłyną na odbiór fotografii przez potencjalnego klienta.


Czy globalne koncerny poświęcałyby tyle czasu i troski tematowi fotografii, gdyby nie był on ważny? I jakie może to mieć przełożenie na sytuację właściciela, który prowadzi w Polsce małej lub średniej wielkości obiekt? Spróbujmy znaleźć odpowiedź. Zamierzamy przyciągać gości konferencyjnych i biznesowych czy raczej rodziny z dziećmi? A może nasz docelowy klient to zakochane pary i goście pragnący zorganizować eleganckie wesele, a także panie szukające relaksu w SPA i osoby preferujące aktywny wypoczynek? Od tego, do kogo obiekt kierować będzie swoją ofertę, zależy, jakie zdjęcia powinien posiadać do celu promocji. Klientek SPA nie zachęci przecież zdjęcie rozbawionych mężczyzn przy piwie i grillu w hotelowym ogrodzie, a miłośnicy surviwalu nie wybiorą hotelu na podstawie zdjęć modelki obłożonej upiększającymi miksturami. Ale zacznijmy od podstaw.



Zdjęcia sprzedażowe - nie okłamuj klienta!


Zdjęcia dzielimy na sprzedażowe, reklamowe i wizerunkowe. Taka powinna być też kolejność ich powstawania, jeśli względy finansowe nie pozwalają właścicielowi obiektu na jednorazowe zamówienie wykonania wszystkich rodzajów fotografii. Zdjęcia sprzedażowe to te, które w sposób wierny oddają wygląd naszego obiektu. Potrzeby ich posiadania nie trzeba wyjaśniać, ale warto dodać, że powinny obrazować kolejno:
  • wygląd budynku z zewnątrz wraz z otoczeniem,
  • recepcję,
  • jadalnię lub salę restauracyjną,
  • przestrzenie wspólne,
  • wygląd pokoi z rozróżnieniem na ich rodzaje, szczególnie wtedy, gdy pokój dla dwóch osób różni się od jedynki i trójki nie tylko liczbą łóżek.

Przydatne będą też
  • zdjęcia apartamentu - goście chcą wszak wiedzieć przede wszystkim, jak wygląda to, za co zapłacą więcej niż w standardzie.



Zdjęcia sprzedażowe w żadnym wypadku nie powinny kłamać. Nie jest ani właściwe, ani etyczne retuszowanie ich za pomocą komputerowych programów graficznych w stopniu większym niż poprawa kontrastu czy też nasycenia kolorów fotografii. Niczego nie należy z nich usuwać ani na nich dodawać, ponieważ gość wprowadzony w ten sposób w błąd z pewnością nie będzie zachwycony, a, co więcej, będzie miał podstawy do uzasadnionych pretensji. W przypadku zdjęć sprzedażowych możemy jedynie zadbać o to, by w momencie wykonania zdjęcia pokój był dobrze oświetlony światłem naturalnym i doświetlony przez fotografa. Warto zadbać o ułożenie kabli od urządzeń takich jak telewizor czy radio w estetyczny sposób, by [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *