Autor: Jacek Piasta
Jacek Piasta
Autor jest doświadczonym dyrektorem hoteli. Obecnie wiceprezes zarządu spółki INVESTON będącej właścicielem hoteli sieci Ideal
Regulamin hotelu i karta meldunkowa, czyli: hotelarzu, broń się sam (przed nierzetelnymi i kłopotliwymi klientami)
Karta meldunkowa jest dowodem potwierdzającym fakt, że konkretny gość, w określonym terminie, mieszkał w hotelu. By był to dowód bezsporny, gość własnoręcznie powinien kartę wypełnić, a przynajmniej podpisać.
Niegdyś obowiązkowy, dziś jest zupełnie zapomnianym dokumentem w większości hoteli. Dysponują nim te obiekty, które funkcjonowały jeszcze przed 1990 rokiem. Niemniej i tu jest najczęściej martwym i nieaktualnym spisem reguł i zaleceń Najlepiej wygląda sytuacja w hotelach systemowych i sieciowych – regulamin funkcjonuje w nic niejako automatycznie i jest wprowadzany z innymi dokumentami wewnętrznymi.
Narzędzie: regulamin hotelu
Przeciwnicy stosowania regulaminu w hotelu często podnoszą argument, że to socjalistyczny przeżytek, dziś, we współczesnym obiekcie hotelarskim, zupełnie niepotrzebny. Równocześnie jednak ci sami hotelarze czują bezradność wobec zachowań niektórych gości. „Jak wyprosić niezameldowane osoby z pokoju po godzinie 22?”, „Czy istnieje przepis, który upoważnia recepcjonistę do skutecznego uciszenia rozbawionych gości, którzy urządzili sobie libację w pokoju i przeszkadzają innym?”, „Jak dochodzić praw hotelu, gdy gość odmawia zapłaty za zdewastowanie łazienki w pokoju?”, „Klienci przetrzymali pokój do 19.00, doba kończy się u nas o 12.00. Na ten pokój od 15.00 czekał następny gość. Doszło do scysji, klient zrezygnował. Na jakiej podstawie możemy domagać się zapłaty za drugą dobę od sprawców tego incydentu?”. To kilka z wielu pytań dających się sprowadzić do jednego, ogólnego: jakie narzędzie pozwala obiektowi hotelowemu dyscyplinować zachowania gości?
Tym narzędziem jest właśnie „socjalistyczny przeżytek”, czyli regulamin hotelu. Aby był skuteczny, trzeba umożliwić gościom zapoznanie się z jego treścią.
[...]
Autor jest doświadczonym dyrektorem hoteli. Obecnie wiceprezes zarządu spółki INVESTON będącej właścicielem hoteli sieci Ideal
Regulamin hotelu i karta meldunkowa, czyli: hotelarzu, broń się sam (przed nierzetelnymi i kłopotliwymi klientami)
Karta meldunkowa jest dowodem potwierdzającym fakt, że konkretny gość, w określonym terminie, mieszkał w hotelu. By był to dowód bezsporny, gość własnoręcznie powinien kartę wypełnić, a przynajmniej podpisać.
Niegdyś obowiązkowy, dziś jest zupełnie zapomnianym dokumentem w większości hoteli. Dysponują nim te obiekty, które funkcjonowały jeszcze przed 1990 rokiem. Niemniej i tu jest najczęściej martwym i nieaktualnym spisem reguł i zaleceń Najlepiej wygląda sytuacja w hotelach systemowych i sieciowych – regulamin funkcjonuje w nic niejako automatycznie i jest wprowadzany z innymi dokumentami wewnętrznymi.
Narzędzie: regulamin hotelu
Przeciwnicy stosowania regulaminu w hotelu często podnoszą argument, że to socjalistyczny przeżytek, dziś, we współczesnym obiekcie hotelarskim, zupełnie niepotrzebny. Równocześnie jednak ci sami hotelarze czują bezradność wobec zachowań niektórych gości. „Jak wyprosić niezameldowane osoby z pokoju po godzinie 22?”, „Czy istnieje przepis, który upoważnia recepcjonistę do skutecznego uciszenia rozbawionych gości, którzy urządzili sobie libację w pokoju i przeszkadzają innym?”, „Jak dochodzić praw hotelu, gdy gość odmawia zapłaty za zdewastowanie łazienki w pokoju?”, „Klienci przetrzymali pokój do 19.00, doba kończy się u nas o 12.00. Na ten pokój od 15.00 czekał następny gość. Doszło do scysji, klient zrezygnował. Na jakiej podstawie możemy domagać się zapłaty za drugą dobę od sprawców tego incydentu?”. To kilka z wielu pytań dających się sprowadzić do jednego, ogólnego: jakie narzędzie pozwala obiektowi hotelowemu dyscyplinować zachowania gości?
Tym narzędziem jest właśnie „socjalistyczny przeżytek”, czyli regulamin hotelu. Aby był skuteczny, trzeba umożliwić gościom zapoznanie się z jego treścią.
[...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz