Autor: Wiktor Kołakowski
W butelce czy w tubce, a może w saszetce; z logo hotelu czy z nazwą marki; w opakowaniu 15- czy 50-gramowym; tylko szampon i mydło czy także balsam i żel; zakup mniejszych partii co kilka miesięcy czy solidne zapasy raz na rok - spraw związanych z zamawianiem kosmetyków hotelowych jest wbrew pozorom całkiem sporo.
Kategoria hotelu a wielkość butelki
Wielkość zakupów zależy przede wszystkim od ilości miejsc w hotelu i przewidywanego obłożenia. W hotelach funkcjonujących na rynku od dłuższego czasu wyliczenie zapotrzebowania na kosmetyki jest dość proste. Opiera się na danych o wykorzystaniu miejsc noclegowych we wcześniejszych okresach oraz złożonych rezerwacjach. Obiekty wchodzące na rynek muszą opierać się tylko na swoich przewidywaniach co do obłożenia hotelu. - Ważna jest organizacja logistyki u dostawcy, tzn. jak szybko jest w stanie zrealizować zamówienie i jaka jest jego wiarygodność w deklaracji czasu dostawy.
Od tego zależy, czy musimy tworzyć rezerwy czy też możemy zaufać naszemu partnerowi, że nasze potrzeby zostaną pilnie zrealizowane - tłumaczy Jerzy Warszawski, prezes firmy Lanwar, która jest producentem i dystrybutorem kosmetyków hotelowych. - Planując zakup warto też uwzględnić koszty transportu. Większość dostawców określa minimalną kwotę zamówienia, od której bierze na siebie opłatę transportu towaru do hotelu, np. w Lanwar jest to 750 zł netto. Cena kosmetyków hotelowych uzależniona jest przede wszystkim od pojemności opakowania, a także od marki producenta, ale zazwyczaj nie przekraczają one 1 zł za opakowanie, chyba że chodzi o produkty ekskluzywnej marki.
Różnice w pojemnościach zamawianych kosmetyków wynikają głównie z kategorii hotelu - im wyższa kategoria, tym większa pojemność, i tak hotel 2-gwiazdkowy zadowoli się 15-gramowym mydłem i 15-mililitrowym szamponem, ale już obiekt 5-gwiazdkowy potrzebuje odpowiednio 50 gramów i 40-50 mililitrów. Trudna sytuacja w ostatnim czasie na rynku hotelarskim spowodowała, że obiekty zmieniły system zamawiania kosmetyków. - Generalnie obserwujemy od kilku miesięcy zmniejszenie wartości pojedynczego zamówienia na rzecz zwiększenia częstotliwości ich składania.
Dla nas, dystrybutora, to [...]
Kategoria hotelu a wielkość butelki
Wielkość zakupów zależy przede wszystkim od ilości miejsc w hotelu i przewidywanego obłożenia. W hotelach funkcjonujących na rynku od dłuższego czasu wyliczenie zapotrzebowania na kosmetyki jest dość proste. Opiera się na danych o wykorzystaniu miejsc noclegowych we wcześniejszych okresach oraz złożonych rezerwacjach. Obiekty wchodzące na rynek muszą opierać się tylko na swoich przewidywaniach co do obłożenia hotelu. - Ważna jest organizacja logistyki u dostawcy, tzn. jak szybko jest w stanie zrealizować zamówienie i jaka jest jego wiarygodność w deklaracji czasu dostawy.
Od tego zależy, czy musimy tworzyć rezerwy czy też możemy zaufać naszemu partnerowi, że nasze potrzeby zostaną pilnie zrealizowane - tłumaczy Jerzy Warszawski, prezes firmy Lanwar, która jest producentem i dystrybutorem kosmetyków hotelowych. - Planując zakup warto też uwzględnić koszty transportu. Większość dostawców określa minimalną kwotę zamówienia, od której bierze na siebie opłatę transportu towaru do hotelu, np. w Lanwar jest to 750 zł netto. Cena kosmetyków hotelowych uzależniona jest przede wszystkim od pojemności opakowania, a także od marki producenta, ale zazwyczaj nie przekraczają one 1 zł za opakowanie, chyba że chodzi o produkty ekskluzywnej marki.
Różnice w pojemnościach zamawianych kosmetyków wynikają głównie z kategorii hotelu - im wyższa kategoria, tym większa pojemność, i tak hotel 2-gwiazdkowy zadowoli się 15-gramowym mydłem i 15-mililitrowym szamponem, ale już obiekt 5-gwiazdkowy potrzebuje odpowiednio 50 gramów i 40-50 mililitrów. Trudna sytuacja w ostatnim czasie na rynku hotelarskim spowodowała, że obiekty zmieniły system zamawiania kosmetyków. - Generalnie obserwujemy od kilku miesięcy zmniejszenie wartości pojedynczego zamówienia na rzecz zwiększenia częstotliwości ich składania.
Dla nas, dystrybutora, to [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz