Grupa Hotelowa Orbis zanotowała 16 mln zł straty w I kwartale tego roku, a jeszcze w tym
samym okresie roku ubiegłego miała 3 mln zł zysku. To efekt spadającego obłożenia hoteli, które zmniejszyło się o 7 proc.
do 38,6 proc.
Przychody Grupy zmniejszyły się ze 162 mln zł w I kwartale 2008 roku do 148 mln zł w tym roku, a przychód z dostępnego pokoju spadł o 15 proc. ze 104 do 88,6 zł. Nieznacznie wzrosła jedynie średnia cena za wynajęty pokój z 227,5 do 229,3 zł. Liczba sprzedanych noclegów spadła o 10 proc. - z 435 tys. do 387 tys.
- W I kwartale 2009 roku na
wyniki całej Grupy Kapitałowej
Orbis duży wpływ wywarł kryzys gospodarczy, dotykający całą branżę hotelowo-turystyczną. W porównaniu z rokiem ubiegłym przychody ogółem obniżyły się o nieco ponad 10 proc. - przyznaje Jean-Philippe Savoye, prezes Orbis S.A. - Za główne powody takiego spadku należy uznać zmniejszenie frekwencji w hotelach oraz liczby wyjazdów turystycznych. Są one związane ze spadającą liczbą turystów zagranicznych,
o 19 proc. mniej niż w I kwartale 2008 (według Instytutu Turystyki), redukowaniem kosztów w przedsiębiorstwach oraz pesymistycznymi nastrojami konsumentów indywidualnych.
W strukturze klientów odnotowano dalszy spadek gości zagranicznych z 47 do 45 proc. i biznesowych z 73 do 70 proc. W ciągu roku o ponad 600 pokoi zwiększył się stan posiadania Grupy Hotelowej, dzięki oddaniu czterech hoteli Etap i udostępnieniu w całości wyremontowanego Mercure Grand w Warszawie. Obecnie zarządza ona 63 hotelami obejmującymi
12 tysięcy pokoi i operującymi pod markami Etap, Ibis, Mercure, Novotel, Sofitel, Holiday Inn oraz Orbis Hotels.
samym okresie roku ubiegłego miała 3 mln zł zysku. To efekt spadającego obłożenia hoteli, które zmniejszyło się o 7 proc.
do 38,6 proc.
Przychody Grupy zmniejszyły się ze 162 mln zł w I kwartale 2008 roku do 148 mln zł w tym roku, a przychód z dostępnego pokoju spadł o 15 proc. ze 104 do 88,6 zł. Nieznacznie wzrosła jedynie średnia cena za wynajęty pokój z 227,5 do 229,3 zł. Liczba sprzedanych noclegów spadła o 10 proc. - z 435 tys. do 387 tys.
- W I kwartale 2009 roku na
wyniki całej Grupy Kapitałowej
Orbis duży wpływ wywarł kryzys gospodarczy, dotykający całą branżę hotelowo-turystyczną. W porównaniu z rokiem ubiegłym przychody ogółem obniżyły się o nieco ponad 10 proc. - przyznaje Jean-Philippe Savoye, prezes Orbis S.A. - Za główne powody takiego spadku należy uznać zmniejszenie frekwencji w hotelach oraz liczby wyjazdów turystycznych. Są one związane ze spadającą liczbą turystów zagranicznych,
o 19 proc. mniej niż w I kwartale 2008 (według Instytutu Turystyki), redukowaniem kosztów w przedsiębiorstwach oraz pesymistycznymi nastrojami konsumentów indywidualnych.
W strukturze klientów odnotowano dalszy spadek gości zagranicznych z 47 do 45 proc. i biznesowych z 73 do 70 proc. W ciągu roku o ponad 600 pokoi zwiększył się stan posiadania Grupy Hotelowej, dzięki oddaniu czterech hoteli Etap i udostępnieniu w całości wyremontowanego Mercure Grand w Warszawie. Obecnie zarządza ona 63 hotelami obejmującymi
12 tysięcy pokoi i operującymi pod markami Etap, Ibis, Mercure, Novotel, Sofitel, Holiday Inn oraz Orbis Hotels.
Dodaj komentarz