Międzynarodowa sieć Scandic Hotels, działająca również w Polsce, przejęła największą sieć norweską Rica Hotels z 72 obiektami. Dzięki temu na skandynawskim rynku należy do niej ponad 220 hoteli.
Do Rica Hotels należało 65 hoteli w Norwegii i 7 w Szwecji. Scandic dotychczas posiadał 19 hoteli w Norwegii i był piątą pod względem wielkości siecią na tym rynku, podczas gdy w Szwecji i Danii jest liderem. – Dzięki pozyskaniu Rica Hotels wejdziemy na nowy poziom w skandynawskim sektorze hotelowym. Wzmacniamy nasze portfolio w atrakcyjnych lokalizacjach i spodziewany się gościć 25 tys. podróżnych dziennie – powiedział Frank Fiskers, prezes Scandic Hotels. Założyciel Rica Jan E. Rivelsrud stwierdził: – Znaleźliśmy doskonałego partnera dla Rica Hotels. Jestem przekonany, że razem nasze firmy zaoferują jeszcze lepszą jakość gościom tworząc solidną podstawą do dalszego wzrostu i przyczyniając się do rozwoju turystyki w naszym regionie. Rica i Scandic uzupełniają się geograficznie i kulturowo, więc wspólnie mogą dostarczyć gościom jeszcze bardziej atrakcyjną ofertę. – To jest bardzo ważny strategiczne i przyszłościowych ruch.
Połączenie z Rica pozwoli stworzyć w Norwegii ogólnokrajową sieć i wzmocnić naszą obecność w Szwecji – tłumaczy Svein Arild Steen- Mevold odpowiedziałny za rozwój Scandic w Norwegii. Według niego strategia sieci polega na obronie i wzmacnianiu swojej pozycji na macierzystym rynku skandynawskim, ale nie wyklucza to możliwości rozszerzenia swojej aktywności w innych regionach, gdzie jest już obecna, czyli głównie w Niemczech, a także w Polsce, Belgii i Holandii. Ostatnio Scandic Hotel stworzył nową markę HTL w średnim segmencie, skierowaną do nowej generacji podróżnych szukających najnowszych technologii i nowoczesnego designu. Sieć rozwijać będzie tę markę tylko w krajach skandynawskich. Skandynawski rynek hotelarski jest specyficzny, bo dominują na nim lokalne marki, a nie sieci globalne. Hilton Worldwide posiada tam cztery hotele, Marriott International trzy, a Starwood i IHG po jednym. Bardziej widoczna jest obecność sieci franczyzowych, takich jak Best Western czy Choice Hotels oraz Rezidora z Radissonami, czy Park Inn, które wywodzą się ze Skandynawii. Wynika to z faktu, że Skandynawowie są lojalni wobec swoich sieci hotelowych, a w poszczególnych krajach dominują goscie krajowi (w Szwecji i Norwegii stanowią ponad 70 proc. gości, a w Danii blisko 60 proc.). Poza tym skandynawski rynek hotelowy opiera się na umowach o dzierżawę, podczas gdy globalne marki oferują głównie franczyzę i umowy o zarządzanie, co stanowi barierę ich rozwoju w tym regionie.
Do Rica Hotels należało 65 hoteli w Norwegii i 7 w Szwecji. Scandic dotychczas posiadał 19 hoteli w Norwegii i był piątą pod względem wielkości siecią na tym rynku, podczas gdy w Szwecji i Danii jest liderem. – Dzięki pozyskaniu Rica Hotels wejdziemy na nowy poziom w skandynawskim sektorze hotelowym. Wzmacniamy nasze portfolio w atrakcyjnych lokalizacjach i spodziewany się gościć 25 tys. podróżnych dziennie – powiedział Frank Fiskers, prezes Scandic Hotels. Założyciel Rica Jan E. Rivelsrud stwierdził: – Znaleźliśmy doskonałego partnera dla Rica Hotels. Jestem przekonany, że razem nasze firmy zaoferują jeszcze lepszą jakość gościom tworząc solidną podstawą do dalszego wzrostu i przyczyniając się do rozwoju turystyki w naszym regionie. Rica i Scandic uzupełniają się geograficznie i kulturowo, więc wspólnie mogą dostarczyć gościom jeszcze bardziej atrakcyjną ofertę. – To jest bardzo ważny strategiczne i przyszłościowych ruch.
Połączenie z Rica pozwoli stworzyć w Norwegii ogólnokrajową sieć i wzmocnić naszą obecność w Szwecji – tłumaczy Svein Arild Steen- Mevold odpowiedziałny za rozwój Scandic w Norwegii. Według niego strategia sieci polega na obronie i wzmacnianiu swojej pozycji na macierzystym rynku skandynawskim, ale nie wyklucza to możliwości rozszerzenia swojej aktywności w innych regionach, gdzie jest już obecna, czyli głównie w Niemczech, a także w Polsce, Belgii i Holandii. Ostatnio Scandic Hotel stworzył nową markę HTL w średnim segmencie, skierowaną do nowej generacji podróżnych szukających najnowszych technologii i nowoczesnego designu. Sieć rozwijać będzie tę markę tylko w krajach skandynawskich. Skandynawski rynek hotelarski jest specyficzny, bo dominują na nim lokalne marki, a nie sieci globalne. Hilton Worldwide posiada tam cztery hotele, Marriott International trzy, a Starwood i IHG po jednym. Bardziej widoczna jest obecność sieci franczyzowych, takich jak Best Western czy Choice Hotels oraz Rezidora z Radissonami, czy Park Inn, które wywodzą się ze Skandynawii. Wynika to z faktu, że Skandynawowie są lojalni wobec swoich sieci hotelowych, a w poszczególnych krajach dominują goscie krajowi (w Szwecji i Norwegii stanowią ponad 70 proc. gości, a w Danii blisko 60 proc.). Poza tym skandynawski rynek hotelowy opiera się na umowach o dzierżawę, podczas gdy globalne marki oferują głównie franczyzę i umowy o zarządzanie, co stanowi barierę ich rozwoju w tym regionie.
Dodaj komentarz