Autor: Zbyszek Bugaj
Hotele na świecie niemal połowę swoich dochodów czerpią z wąskiego segmentu podróżujących, którzy spędzają każdego roku ponad miesiąc poza domem. Ci goście, tzw. frequent travelers, choć stanowią tylko 10 proc. wszystkich klientów hoteli, zapewniają aż 44 proc. obłożenia!
Na początku lat 80. ubiegłego wieku sieci hotelowe – na wzór linii lotniczych – zaczęły wprowadzać programy lojalnościowe w celu przyciągnięcia do swoich obiektów osób często podróżujących (chodziło głównie o biznesmenów). Te programy, jak się okazało, stały się najbardziej popularne wśród gości spędzających w hotelach od 6 do 22 nocy w ciągu roku. Niestety, osoby najczęściej podróżujące (owe wspomniane 10 proc., czyli frequen travelers), spędzające w hotelach ponad 23 noce w roku, są bardziej odporne na programy lojalnościowe.
50 mld dolarów do podziału
Frequent travelers zapisują się najczęściej do kilku programów lojalnościowych, a w obiektach jednej ulubionej sieci hotelowej spędzają mniej niż połowę noclegów (resztę „rozdzielając” na kilka innych sieci). Z kolei tzw. light travelers, spędzający w hotelach tylko 1–5 nocy rocznie, są w małym stopniu związani z jedną siecią, ponieważ i tak atrakcyjność zbieranych prz [...]
Na początku lat 80. ubiegłego wieku sieci hotelowe – na wzór linii lotniczych – zaczęły wprowadzać programy lojalnościowe w celu przyciągnięcia do swoich obiektów osób często podróżujących (chodziło głównie o biznesmenów). Te programy, jak się okazało, stały się najbardziej popularne wśród gości spędzających w hotelach od 6 do 22 nocy w ciągu roku. Niestety, osoby najczęściej podróżujące (owe wspomniane 10 proc., czyli frequen travelers), spędzające w hotelach ponad 23 noce w roku, są bardziej odporne na programy lojalnościowe.
50 mld dolarów do podziału
Frequent travelers zapisują się najczęściej do kilku programów lojalnościowych, a w obiektach jednej ulubionej sieci hotelowej spędzają mniej niż połowę noclegów (resztę „rozdzielając” na kilka innych sieci). Z kolei tzw. light travelers, spędzający w hotelach tylko 1–5 nocy rocznie, są w małym stopniu związani z jedną siecią, ponieważ i tak atrakcyjność zbieranych prz [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz